A fost inregistrat primul apel de urgenta prin 113

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

telefon creierServiciul de Telecomunicatii Speciale (STS) anunta ca luni a fost preluata prima solicitare prin SMS la 113, numar destinat persoanelor cu dizabilitati de auz si/sau vorbire.

SMS-ul a fost transmis la ora 23,39 din municipiul Focsani si reclama o urgenta medicala, conform unui comunicat al STS transmis miercuri AGERPRES.

Prin schimburi de mesaje de tip SMS intre operatoarea 112 si apelant au fost identificate urgenta si adresa apelantului. Apoi, cazul a fost transferat spre solutionare Dispeceratului integrat ISU — SMURD — Ambulanta. In urma interventiei unui echipaj de la Serviciul de Ambulanta, persoana cu afectiuni medicale a fost transportata la Unitatea de Primiri Urgente Focsani.

“Din analiza modului de preluare a mesajului si a interventiei, rezulta buna functionare a noului serviciu SMS 113 implementat de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta pentru persoanele cu dizabilitati de auz si/sau vorbire. Acesta este doar un inceput iar preocuparile inginerilor STS sunt de a perfectiona si imbunatati sistemul in asa fel incat dezvoltarea lui viitoare sa corespunda, pe deplin, cerintelor si asteptarilor utilizatorilor”, subliniaza STS.

Acest serviciu este functional din 26 octombrie. Este destinat persoanelor cu dizabilitati de auz si/sau vorbire, prin mesaje scurte la numarul 113, pastrand caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate si accesibilitate.

Pentru a putea utiliza acest numar este obligatorie inscrierea in baza de date a Serviciului 112, potrivit informatiilor publicate pe website-ul www.112.ro. Pentru inregistrare trebuie depuse urmatoarele documente: cerere de inregistrare, copia actului de identitate al persoanei cu dizabilitati sau al reprezentantului legal, copiile actelor care atesta dizabilitatea si copia documentului care atesta calitatea de reprezentant legal, daca este cazul.

Pana acum, au fost validate ca si inregistrate 405 persoane.

In cazul in care o persoana cu dizabilitati are o urgenta aceasta trebuie sa sune la 112, unde va raspunde un operator, dar nu va initia un dialog cu aceasta, deoarece va fi identificata automat de sistem ca fiind o persoana cu dizabilitati de auz si/sau vorbire. Ulterior, persoana respectiva va primi un SMS cu textul: “Trimiteti SMS la 113 cu urgenta si adresa incidentului”, la care va raspunde printr-un SMS la numarul 113, descriind scurt urgenta si indicand cu exactitate adresa, inclusiv judetul. Dupa transmiterea SMS-ului, STS spune ca este posibil ca persoana cu dizabilitati sa mai primeasca mesaje din partea operatorului 112 cu intrebari suplimentare, acesta urmand sa transmita datele agentiilor de interventie.

“Apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112 sau transmiterea de mesaje false la numarul 113 constituie contraventii iar faptele sunt sanctionate cu amenda de la 500 la 1.000 de lei”, atrage atentia STS.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *