A SUNAT LA 112 de 22.456 DE ORI – Cum stăm cu apelurile abuzive în Maramureș

La nivelul Centrului unic pentru apeluri de urgență Maramureș, în primele șase luni ale acestui an, au fost recepționate 81.274 de apeluri, dintre care 35.126 de apeluri au reprezentat non-urgențe (43,22%). Din numărul total al apelurilor înregistrate în primul semestru, în acest județ, 659 de apeluri au fost abuzive (0,81%).

La nivel național Serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a acestui an. Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța. În doar șase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay.

Serviciul Special de Telecomunicații precizează că apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ. Îngrijorător este faptul că sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii.

„În perioada ianuarie – iunie 2021, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale, numărul de urgență 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgențe (2.376.367), iar 42,14% non-urgențe (2.063.122). Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive. Sunt situațiile în care, chiar dacă nu au o urgență reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgență fără a spune nimic”, precizează STS.

În aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu