Academia Romana considera ca proiectul de Strategie de Educatie Parentala este ”inoportun” si ”inadecvat”

PNL

Academia Romana considera ca proiectul de Strategie de Educatie Parentala este inoportun si inadecvat pentru invatamantul si educatia romanilor, meniti sa-si conserve specificul national in cadru european, informeaza AGERPRES.

“Proiectul Ministerului Educatiei Nationale de legiferare a unui sistem de educatie parentala fara niciun specific romanesc, cu implicatii enuntate explicit impotriva familiei traditionale, ca nucleu al vietii sociale, culturale, morale si crestine, milenare a romanilor, presupune o educatie uniforma a copiilor, fara diferente de sex, de particularitati antropologice si psihologice, de mediu comunitar (rural, urban), etnic. Proiectul echivaleaza cu o incercare, asemanatoare celor din statele cu regimuri totalitare internationaliste sau globaliste, de obtinere a ceea ce s-a numit mereu ‘omul nou’, fara familie, fara nationalitate, fara tara, fara identitate”, se arata intr-un comunicat al Academiei Romane transmis, vineri, AGERPRES.

Potrivit sursei citate, faptul ca acest document a fost precedat de numeroase cercetari, facute de institutii internationale si ONG-uri, cu fonduri private straine, nu indreptateste cu nimic ridicarea ei la nivel de “strategie nationala” a Romaniei.

“In anul Centenarului Marii Uniri a romanilor, cand se face si bilantul realizarilor de exceptie ale romanilor, educati in spiritul traditiilor noastre, renuntarea la aceste traditii ar insemna un act de tradare nationala”, se arata in comunicat.

Membrii Academiei mai spun ca acceptarea acestei Strategii ar insemna dublarea invatamantului traditional cu unul sustinut de institutii straine, finantate de statul roman, cu sume imense, care ar putea fi destinate unor obiective stringente de igienizare, eficientizare si buna administrare a scolilor.

“In plus, introducerea amintitei Strategii ar agrava si mai mult situatia disperata a copiilor fara parinti, care ar urma sa fie educati intr-un spirit inadecvat nevoilor noastre sociale”, precizeaza Academia.

Publicatiile mai mult sau mai putin stiintifice pe tema educatiei parentale sunt libere sa exprime diferite puncte de vedere, dar ipotezele educationale asa-zis “moderniste” nu pot si nu trebuie sa devina obligatorii intr-un stat national, independent si democratic, mai spun reprezentantii Academiei.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1