Acces limitat in sediile Tribunalul Maramures. Vezi aici, masurile dispuse

Conducerea Tribunalului Maramures a decis limitarea accesului in spatiile institutiei pana la sfarsitul lunii curente. Masura a fost transmisa printr-un comunicat de presa emis in aceasta dupa-masa.

Aducem la cunostinta opiniei publice masurile care vor fi aplicate la nivelul Tribunalului Maramures in vederea prevenirii raspandirii infectiilor cauzate de Covid-19:

1. In intervalul 12.03.2020-31.03.2020 inclusiv, se limiteaza accesul si stationarea in sediile Tribunalul Maramures persoanelor ce nu detin calitatea de angajat al institutiei, dupa cum urmeaza:
– Aparatorii/justitiabilii/alti participanti vor avea acces in sediile instantei doar in salile de judecata in care se desfasoara sedintele, strict pe durata desfasurarii procedurii judiciare in care sunt implicati, stationarea acestora in cladirile Tribunalului in afara acestor imprejurari urmand a fi interzisa. In masura in care completul de judecata va stabili o ora pentru strigarea cauzei, accesul justitiabililor in incinta instantei va fi permis doar la ora fixata pentru judecarea cauzei in care participa;
– Se interzice accesul in sediul instantei persoanelor care s-au deplasat in zonele de risc (Italia, Nordul Frantei, Spania, Iran, China etc.) ori au intrat in contact cu persoane aflate in carantina/diagnosticate cu Covid-19 in ultimele 14 zile, acestea urmand a notifica in scris completului de judecata aceasta imprejurare si a solicita amanarea solutionarii cauzelor pentru motive medicale;
– Se interzice accesul in sediul instantei persoanelor care prezinta una sau mai multe dintre urmatoarele simptome: febra, tuse, dificultati de respiratie. Aceste persoane vor fi indrumate sa se adreseze de indata autoritatilor medicale competente – directia de sanatate publica de la domiciliu/locuinta efectiva – pentru asigurarea de asistenta medicala si luarea masurilor de carantina sau autoizolare prevazute de lege;
– In vederea punerii in aplicare a prevederilor anterior mentionate, organele de jandarmi care asigura paza sediului vor efectua verificari in privinta tuturor persoanelor care prezinta in mod evident o stare generala alterata si simptome comune infectiilor respiratorii – stare febrila evidenta, tuse persistenta etc. si vor asigura informarea de indata a completului de judecata/compartimentului spre care a declarat ca se indreapta persoana in cauza, pentru respectarea drepturilor procedurale ale acesteia;
– Persoanele fara manifestari clinice de infectie respiratorie care nu se afla in niciuna dintre situatiile prevazute la alineatele precedente sunt rugate ca pe toata durata prezentei in sediul Tribunalului sa respecte masurile de igiena si de protectie recomandate de autoritatile nationale competente pentru prevenirea infectiei cu COVID-19, virusul gripal sau alte infectii respiratorii transmisibile.

2. Programul de lucru cu publicul al Compartimentului arhiva-registratura se reduce la o ora, acesta urmand a functiona astfel:

Luni-Vineri: 09.00-10.00

Arhiva va fi inchisa in zilele de vineri din a doua si a patra saptamana din luna;

3. Se recomanda ferm tuturor participantilor la judecarea cauzelor ca depunerea inscrisurilor sa fie efectuata exclusiv prin mijloace de comunicare electronica permise de lege (e-mail, fax), urmand ca originalul acestor inscrisuri sa fie transmis prin posta, daca este solicitat.
In masura in care persoanele interesate nu pot realiza depunerea inscrisurilor in conditiile prevazute anterior, instantele vor asigura depunerea personala a acestora cu permiterea accesului in sediul instantei a maximum doua persoane concomitent.

4. Se recomanda titularilor completurilor de judecata, stabilirea unor intervale orare pentru solutionarea cauzelor astfel incat numarul de persoane aflat in sediul instantei sa fie cat mai redus, iar distanta dintre acestea sa fie de cel putin 1,5 m, urmand a se stabili de catre complet intervale de timp necesare pentru aerisirea spatiilor sau igienizarea acestora daca este cazul.

Masurile au fost dispuse de Presedintele Tribunalului Maramures la data de 11.03.2020, prin Ordinul de Serviciu nr. 7, fiind avute in vedere necesitatea prevenirii raspandirii infectiilor respiratorii cauzate de COVID-19, asigurarea sanatatii si securitatii in munca la nivelul personalului Tribunalului Maramures si desfasurarea in bune conditii a activitatii curente a instantei. De asemenea, au fost avute in vedere Hotararea nr.191 din 10 martie 2020 a Sectiei pentru Judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii si Ordinul de serviciu nr. 46 din 9 martie 2020 emis de presedintele Curtii de Apel Cluj.

ZiarMM.ro

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu