Acord intre Comisia Europeana si Volkswagen: Fara despagubiri pentru clientii europeni ai VW

Comisia Europeana (CE) si Volkswagen au ajuns miercuri la un acord prin care proprietarii de vehicule diesel VW obtin o garantie extinsa pe doi ani, dar fara compensatii financiare, transmit Bloomberg, Reuters si publicatia germana Handelsblatt, informeaza AGERPRES.

Dupa luni de negocieri dure, CE nu a reusit sa obtina despagubiri de la Volkswagen pentru clientii europeni afectati de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). In schimb, Executivul comunitar si grupul german au ajuns la un acord in urma caruia proprietarii de vehicule diesel VW vor primi o garantie extinsa pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 sa indeplineasca standardele privind emisiile.

Volkswagen, cel mai mare producator auto european si mondial, este implicat intr-un scandal de amploare dupa ce, in toamna anului trecut, a recunoscut ca, in perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, 8,5 milioane sunt in Europa.

Volkswagen a respins solicitarile privind acordarea de despagubiri clientilor europeni, in timp ce majoritatea detinatorilor de vehicule diesel marca VW din SUA vor primi despagubiri cuprinse intre 5.000 si 10.000 de dolari, in functie de valoarea vehiculelor inaintea scandalului Dieselgate.

Pana acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), in special plata amenzilor si intelegerilor din SUA.

La o intalnire desfasurata in martie la Bruxelles, la care au participat reprezentantii agentiilor nationale de protectie a consumatorilor din cele 28 de state membre ale UE, oficialii olandezi au acceptat sa pregateasca “o actiune comuna in instanta” impotriva VW, a anuntat un purtator de cuvant al comisarului european pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova.

“Comisarul a incurajat autoritatile sa foloseasca toate mijloacele pe care le au la dispozitie pentru a-i proteja pe cetatenii europeni”, a afirmat purtatorul de cuvant Christian Wigand.

In ultimele luni, Jourova si alti reprezentanti ai autoritatilor de reglementare din UE si-au exprimat frustrarea pentru ca nu au reusit sa obtina despagubiri de la VW pentru cei 8,5 milioane de detinatori de vehicule din Europa.

Jourova a promis recent ca va continua sa faca presiuni pentru ca Volkswagen sa ofere consumatorilor europeni mai mult decat repararea vehiculelor.

Eforturile comisarului european de a convinge Volkswagen sa ii despagubeasca pe consumatorii europeni sunt impiedicate de prevederile UE care acorda statelor membre puterea de a impune respectarea normelor. Precedentele tentative de a ajunge la un acord cu Volkswagen s-au soldat cu o promisiune pentru un “plan de actiune” in vederea repararii vehiculelor afectate. Insa, asta este departe de despagubirile de pana la 10.000 de dolari acordate clientilor din SUA.

Acest dosar este un subiect dificil din punct de vedere politic, avand in vedere ca jumatate dintre autoturismele din Europa au un motor diesel si mii de locuri de munca din regiune au legatura cu aceasta tehnologie care a inceput sa fie urmarita cu o atentie sporita dupa scandalul Dieselgate.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1