Afacerea Aeroportul: O noua mizerie a plutocratiei maramuresene

PNL

avion3Aeroportul International Baia Mare este asemenea castelului Pocol doar o titulatura umflata, aleasa in mod propagandistic. Ca sa clarificam din start, traficul este doar national caci la Baia Mare aterizeaza saptamanal doar cinci curse venite de la Bucuresti, si pleaca tot cinci curse catre Bucuresti. Atat se opereaza pe aeroportul “international” Baia Mare de catre Tarom, compania de aviatie romana falimentara.

Transportul se face cu avionare cu elice, uzate moral si fizic, niste epave inghesuite care atunci cand iau contact cu pista dau calatorului senzatia ca isi pierd trenul de aterizare. Fostul comandant, comandorul Dale a ales sa iasa la pensie in decembrie 2009 lasand pe altii sa-si sferme capul cu un aeroport in care dotarile tehnice erau uzate, ploua prin acoperis, iar in sala de asteptare erau puse galeti si lighene.

Timp de 20 de ani s-au purtat discutii aiuritoare intre Consiliul Judetean si Consiliul Local Baia Mare despre al cui este aeroportul. Lipsiti de viziune si cu un primar filozof mecanic, consilierii baimareni au transat in mod cretin  problema afirmand ca aeroportul nu este al municipiului, fiind amplasat pe raza comunei/orasului Tautii Magheraus. Ne intrebam atunci de ce ii mai spune Aeroportul Baia Mare si nu Aeroportul Maramures sau Tautii Magheraus?

Noul director general sau comandant (titulatura militarizata care voia sa dea o oarecare greutate postului) a devenit Mihai Patrascu, un personaj venit din zona visatorilor pe bani multi, un fost angajat al CDIMM – firma de consultanta in domeniu afacerilor, cu conexiuni stranse in zona politica si administrativa. Nu am inteles niciodata ce legatura era intre Patrascu, individul poliglot, stilat, elegant comportamental si cu mult bun simt si un grobian ca gazarul Mircea Man. S-a dovedit insa ca noul director voia doar sa-si realizeze un vis, acela de a zbura, dorinta neimplinita din tineretea cand a vrut sa devina aviator.

Au trecut patru ani de la schimbarea de garda, timp in care despre aeroport s-a vorbit mult si uneori degeaba. Fata aeroportului a fost cosmetizata, Mihai Patrascu fiind un manager implicat si activ cu un IQ care depaseste suma coeficientului a 50% din consilierii judeteni. In opinia unora au fost cheltuite sume de bani consistente, ele avand in final doar efecte propagandistice si nu financiare. Baia Mare nu exista nici azi in constiinta politica si economica a capitalei fiind un oras perceput doar ca un loc arhaic, unde pe o vale, intr-o mocanita cu aburi, umbla barbati ce poarta budigai largi si scurti in tureac, iar femeile batic, fota si ciorapi lycra. Un loc unde nu merita sa investesti bani guvernamentali, poate cel mult sa mergi la un craciun sau un paste, la o pensiune unde morosenii si-au tras buda in casa. Aeroportul international Baia Mare este doar un balon de sapun care ar putea deveni in urmatorii 20 de ani cel mult un muzeu al aviatiei, cu trei sau patru relicve reconditionate, niste simple machete nefunctionale.

Conform reglementarilor in vigoare, Aeroportul Baia Mare are in prezent statut de regie autonoma cu specific deosebit, subordonat Consiliului Judetean Maramures. De aici incep complicatiile deoarece oriunde isi baga nasul consilierii judeteni si sefii lor, incep necazurile.

Nu stiu daca Patrascu a facut cursurile de perfectionare pe bani publici in mod legal si nici daca a reparat un bun personal cu banii aeroportului. Stiu doar ca are bun simt si daca asa s-a intamplat va restitui banii. Nu e de demnitatea lui sa imite armata de profitori care au muls judetul si tara de 25 de ani. Poate ca s-a lasat luat de val crezand ca poate face ceva intr-o mare de incompetenta. Un lucru este sigur, greu va fi gasit un om atat de dedicat, capabil sa impresioneze prin retorica, pregatire si prestanta.

Ambitiosi sunt multi si personal ma mir ca Buda, jurist onorabil, a acceptat o asemenea numire care in opinia mea il descalifica dupa ce activase ca subprefect al judetului. Oare de ce nu i s-a propus de catre Ciceu  functia de secretar al judetului, in conditiile in care Dumuta este deja expirat si compromis ca functionar si jurist. Ma uit la componenta Consiliului de Administratie al Aeroportului International Baia Mare si gasesc personaje care nu au nici o legatura cu managementul unui aeroport sau cu aviatia. Criteriile aplicate pentru desemnarea lor tin de cutumele Romaniei corupte si murdare, tara in care un avocat pretenar, vanzator de piese de schimb penticostal, seful unei firme de paza aporopiat de primarul baimarean si un varcolac cu aere de intelectual care suge bani publici din toate ungherele, ajung sa decida soarta unui aeroport. Fie el si fara resurse financiare si subordonat unui Consiliu Judetean format din randasi, ciobani, producatori de tuica, delicventi de drept comun reciclati si alte specimene hilare.

Cato CENZORUL

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

4 Comments

  1. dilau

    mai cato, nici eu n-am inteles de ce buda a acceptat aceasta functie. noi sintem insa mici copii, bine ca a inteles “seful nostru”.:)))).

    Reply
  2. Omu de peste deal

    imi place aia cu consilierii judeteni randasi, ciobani, tuicari si delicventi. Parca i-a citit din ceaslov asa i-a nimerit de fain.

    Reply
  3. Vasile Pop

    Ce tot vorbiti acolo Tauti Mgheraus? D-l Buda era sa aiba un accident de aviatie.Se uita dupa un avion cu reactie,si s-a impiedecat,era sa-si rupa gatul!!! Sigur ca este o gluma.Asa competenti,asa rezultate.

    Reply
  4. Nemeth Nicolae Iuliu

    Articolul de mai sus atinge adevarurile in general. De atunci au fost demarate obtinerea fondurilor atat de necesare ca Aeroportul din Tautii Magheraus sa fie operabila si la traficul de cargouri. Se vorbeste de 9 milioane de Eu. Din acel moment zilele lui Mihai Patrascanu au fost numarate. Mirosea a bani multi, apar oportunitati de "afaceri", studiu de fezabilitate, proiect si executia lucrarii. Simulacru de "examen" – pentru Cons.Administrativ unde M.Patrascu obtine punctaj mare….si totusi – este eliminat. Cu un curs de management aeroporturi in Malayezia obtine o bursa de 10 mii de dolar fiind singurul roman, recent cu masterat dupa un curs de 2 ani la Krems din Austria – un institut de marca mondiala….si "nu e potrivit functiei de si se pare ca e singurul care are aceste atestari dintre directorii de aeroporturi din Romania. Indicile statistice tehnico economice reale demonstreaza o ascendenta de cand M.Patrascu era managerul Aeroportului in ciuda a sapaturilor feroce din partea politicului Maramures, si "nu e bun"! Cunoste cam 6 limbi, are contacte si prietenii extinse in Europa si nu numai – nu e bun! Poti invinui cu ori ce pe Mihai Patrascu dar cu un singur fapt nu poti – nu are "veleitati" politice! E mult prea carismatic sa-i faca pe plac celor bantuiti de foame de bani (ne munciti) si pe deasupra este si un idealist notoriu dar cu lipsa totala in educatia mafiota a "strazii". Dupa indepartarea sa au fost "demarate" studiu de fezabilitate pentru lucrarile de modernizare numai ca s-a dovedit ca firma care a intocmit acel studiu nu avea competenta. Au fost bani aruncati, bani publici iar acum se pastreaza o mare tacere despre intrebari legitime ca – cine este raspunzator. Au dat din nou intocmirea studiului la alta firma dar despre licitatie se pastreaza tacere. In luna Mai ar trebui sa fie licitatie pentru lucrari – nu se stie mai nimic – daca va fi sau nu cu participari straine, nu se stie nimic concret, se pastreaza totul in ceata. Se zvoneste ca lucrarile trebuiesc terminate in acest an in maxim 3 luni! Chiar santeti sanatosi la cap? In ce a ce priveste numirea domnului Buda la conducerea Aeroportului – e jurist, are proces contra schimbarii domniei sale din functia de subprefect, a fost promovat de la Primaria Tautii Magheraus in rol de "cal troian". De altfel cand Mihai Patrascu a vrut sa recupereze avionul pe care pe banii lui a cumparat cu intentia de a crea un muzeu de aviatie la Aerogara Aeroportului domnul Buda a facut o criza iesita din comun urland la oamenii care vroiau sa transporte avionul pana cand un muncitor simtind jignit in demnitatea lui de om a prins de nas zdravan pe noul director acesta dand in disperare telefon la 112. Soarta acelui avion cu care si subsemnatul a zburat in anii 70 inca nu este lamurita. Pentru Maramures dar si pentru Tautii Magheraus este important ca acest Aeroport in sfarsit sa fie functional la standardele cerute dar din pacate este prea multa tevatura in culisele politice in loc de transparenta si intelegere pragmatica.

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2