Analiză BBC: Impactul psihologic al pandemiei

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Japonia raportează o creștere cu 15% a numărului de sinucideri în rândul femeilor, în 2020. Surprinzător, în rândul bărbaților, numărul sinuciderilor a scăzut (dar ușor) în perioada de pandemie. În perioadele anterioare de criză din Japonia, așa cum a fost criza financiară din 2008 sau prăbușirea de la mijlocul anilor 1990, impactul a fost resimțit în mare parte de bărbații de vârstă mijlocie.

Dar pandemia afectează, aparent mai mult femeile și, în special, femeile tinere, numărul sinuciderilor devenind din ce în ce mai mare pe măsură ce criza coronavirus s-a adâncit. Astfel, în octombrie rata sinuciderilor comise de femei în Japonia a crescut cu peste 70%, față de aceeași lună din anul precedent, 879 de femei decedând din această cauză.

Fenomenul poate avea legătură și cu creșterea semnificativă a numărului de femei care trăiesc și se întrețin singure, în ultimii ani. Profesorul Michiko Ueda, unul dintre cei mai importanți experți în studierea acestui fenomen, spune că cifrele sunt șocante: “Nu am văzut niciodată o creștere atât de mare. Industriile cele mai afectate de pandemie sunt cele în care lucrează femei, precum turismul, comerțul cu amănuntul și industria alimentară”.

Creșterea numărului sinuciderilor în luna octombrie din 2020 poate avea legătură și cu faptul că la finalul lunii septembrie Yuko Takeuchi, una dintre cele mai populare actrițe japoneze a fost găsită moartă, iar ulterior s-a dovedit că aceasta s-a sinucis. În următoarele zece zile, în Japonia au fost înregistrate 207 de sinucideri în rândul femeilor, cele mai afectate fiind cele cu vârsta de aproximativ 40 de ani. BBC precizează că acest fenomen nu este specific Japoniei și că deseori sinuciderea unei vedete produce un impact asupra persoanelor vulnerabile, cu atât mai mult cu cât evenimentul este intens dezbătut în mass-media și pe rețelele sociale. Japonia ia foarte în serios fenomenul sinuciderilor, spre deosebire de majoritatea celorlalte țări datele sunt raportate la sfârșitul fiecărei luni.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2