Analiza: Industria aeriana, tot mai nepunctuala; numarul pasagerilor afectati de intarzieri s-a dublat in ultimii 5 ani

Numarul zborurilor intarziate pe aeroporturile din Romania, in primul trimestru al anului 2019, este cu aproape 70% mai mare decat in 2015, in timp ce procentajul in cazul zborurilor eligibile pentru compensatii este de aproximativ 80%, potrivit unei analize AirHelp, cea mai mare companie la nivel mondial specializata in drepturile pasagerilor, informeaza AGERPRES.

Conform sursei citate, in perioada ianuarie-martie 2019, numarul zborurilor anulate sau intarziate a crescut la peste 3.000, comparativ cu aceeasi perioada din 2015. Dintre acestea, in 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensatii din partea companiilor aeriene, in conditiile in care cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinatie cu o intarziere mai mare de trei ore, fara a avea situatii de exceptie, precum conditii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau pasari etc. Spre comparatie, in 2015, doar 120 de zboruri au fost in aceasta situatie, in Romania.

De altfel, in primele trei luni ale anului curent, numarul pasagerilor eligibili pentru compensatii aproape s-a dublat fata de perioada similara din 2015. Astfel, numarul pasagerilor afectati depaseste 20.300 in trimestrul I din 2019, raportat la 10.600 de pasageri, in perioada similara din 2015.

In plus, se poate constata ca rata punctualitatii curselor a scazut de la 78,5% la 71,7%, in perioada analizata.

Un alt aspect interesant este faptul ca, daca pana anul acesta, cea mai aglomerata zi pe aeroporturile din Romania era la finalul lunii martie, in 2019 aceasta a fost consemnata in ianuarie.

“Anularile si intarzierile in Romania au devenit mai frecvente in ultimii cinci ani. Pentru 2020 ne asteptam ca numarul pasagerilor afectati sa creasca. Aceasta situatie este urmare a faptului, printre altele, ca operatorii aerieni duc o lupta, la nivel international, pe vanzarea a cat mai multor locuri in avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intra pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate si a personalului redus. Am observat in 2018 o crestere a numarului de greve ale personalului navigant, lucru nu atat de des intalnit in trecut”, a afirmat Mara Koziarz, purtator de cuvant al AirHelp.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1