ANPC: Consumatorii romani au facut plati de 1,8 miliarde euro pentru cumparaturile online

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Consumatorii romani au facut plati de 1,8 miliarde euro, anul trecut, pentru cumparaturile facute prin internet, afirma Bogdan Pandelica presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), pe pagina de Facebook a institutiei, informeaza AGERPRES.

„Anul trecut, consumatorii romani au facut plati de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro in fiecare zi) pentru cumparaturi prin Internet, cu aproape 30% mai mult decat in 2015, cand s-au inregistrat 1,4 miliarde de euro. Doar de Black Friday (noiembrie 2016) romanii au cumparat produse in valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro inregistrata de Black Friday 2015”, a scris Pandelica pe reteaua de socializare.

Potrivit acestuia, o crestere considerabila a cunoscut si intrarea pe piata a dispozitivelor mobile de tip smartphone, de la 50% in 2015, la 70% in 2016.

„Drept urmare, magazinele online din Romania au inregistrat cresteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil in detrimentul desktop-ului. Achizitiile facute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumparaturilor online. Explozia comertului online si evolutia pietei presupun procese de adaptare continua a legislatiei, precum si imbunatatirea sistemului de primire si instrumentare a reclamatiilor. Pe langa procesele constante de imbunatatire, ANPC acorda o atentie deosebita si categoriilor de consumatori vulnerabili in mediul digital: copii, tineri sau varstnici”, a mai aratat presedintele ANPC.

De asemenea, acesta sustine ca protejarea drepturilor consumatorilor in era digitala reprezinta o provocare.

„Mai mult, Agenda Consumatorului European a asezat consumatorii in centrul preocuparilor pietei unice. In concordanta cu aceasta Agenda, ANPC si-a stabilit o serie de obiective majore: sa ne asiguram ca exista pe piata produse si servicii sigure; dezvoltarea cunostintelor consumatorilor; intensificarea aplicarii legii, asigurarea posibilitatii de obtinere de reparatii si adaptarea drepturilor consumatorilor si a politicilor in domeniu la schimbarile aparute in societate si in economie. Acestea sunt teme pe agenda noastra publica, iar activitatea noastra face ca ANPC sa fie parte din viata cotidiana a consumatorilor”, a conchis Pandelica.

ANPC informeaza ca 15 martie reprezinta Ziua Mondiala a Consumatorilor.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2