ANPC va demara controale pe segmentul promotiilor pentru a vedea daca scumpirile de la raft sunt sau nu motivate

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) vor analiza, in perioada urmatoare, promotiile comerciantilor pentru a vedea daca scumpirile de la raft sunt sau nu motivate, a declarat, miercuri, presedintele institutiei, Bogdan Marcel Pandelica, informeaza AGERPRES.

„In privinta preturilor, asteptam pozitia Consiliului Concurentei in raportul pe care il vor intocmi. ANPC poate avea o pozitie pe culoarul sau de atributii si competente daca a existat sau exista o scumpire fara motivatie pe promotiile facute in perioada urmatoare. Aici poate sa fie o practica inselatoare la adresa consumatorilor pentru ca, practic, il directioneaza si influenteaza intentia de cumparare. Vom urmari, asadar, in perioada urmatoare toate aceste promotii. Amenzile in aceste cazuri pot ajunge pana la 100.000 de lei”, a spus Pandelica.

In ceea ce priveste subiectul dublului standard la alimente, oficialul ANPC a precizat ca, in decembrie, va avea loc o discutie la nivel inalt cu oficiali ai Uniunii Europene.

„Problema dublului standard la alimente este un subiect care va fi luat in discutie la high level, la nivelul Uniunii Europene, in data de 6 decembrie. Acolo vor fi participanti si din Romania la fiecare nivel inalt al autoritatilor si vom vedea care sunt pasii in perioada urmatoare pe care legislatia europeana ii va face. Au fost o serie de intalniri pe acest subiect, s-au extras cateva concluzii, iar una dintre acestea este armonizarea tipului de evaluare si control la nivelul laboratoarelor pentru a avea aceeasi metoda de evaluare a probelor. Un alt pas este posibila modificare a legislatiei privind produsele si producatorii care vin cu astfel de produse in tarile din Uniunea Europeana, dar si in cele din centrul si estul Uniunii Europene. Ar exista o modalitate prin care sa nu mai existe aceasta posibilitate de modificare a retetei si gustului”, a subliniat seful ANPC.

Pandelica a precizat, totodata, ca autoritatea de control pentru protectia consumatorilor are in plan demararea unor teste pe cinci tipuri de produse, actiune ce se va intinde pe cel putin sase luni.

„Noi am luat in discutie sa facem pe o perioada de timp cate cinci teste pe produse din toate domeniile. Vorbim despre produse din lapte, din carne, conserve, fructe sau legume. Deci, produse care se regasesc in cosul zilnic de cumparaturi al romanilor. Testele sunt continue, se desfasoara pe o perioada de cel putin sase luni. Vom vedea daca va fi nevoie de mai mult timp.

In paralel, va spuneam, vom merge la Comisia Europeana pentru discutii. In legatura cu aceste teste, s-a facut o proiectie si urmeaza in perioada decembrie, ianuarie, februarie etc. sa avem acest tip de analiza pe cate cinci tipuri de produse pentru a vedea daca produsul din vest corespunde cu cel din est. La prima evaluare, pe cele 29 de produse, a existat acordul autoritatilor din statele membre, fie ca vorbim despre Germania, Belgia sau Austria, pentru a permite celor care au facut aceste evaluari sa ia aceste produse din rafturi si sa le compare cu produsele similare”, a afirmat presedintele ANPC.

Potrivit raportului de activitate al Autoritatii, in cei zece ani de activitate ai ANPC au fost solutionate peste 700.000 de reclamatii, iar valoarea amenzilor aplicate a depasit un miliard de lei. Cele mai multe plangeri (peste 30%) au vizat sectorul alimentar, urmate de cele din sectorul nealimentar, cu o pondere de circa 20%, precum si din domenii precum: servicii financiar-bancare, servicii de telefonie, servicii in zona turistica sau plangeri depuse de consumatori, care au achizitionat servicii de transport.

Centrul European al Consumatorilor din Romania, impreuna cu Centrul European al Consumatorilor din Bulgaria, au organizat, miercuri, o conferinta prilejuita de marcarea a 10 ani de la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

La 1 ianuarie 2008, ECC Romania si ECC Bulgaria s-au alaturat Retelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetatenii UE in domeniul achizitiilor transfrontaliere.

Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda si Norvegia. Centrele ofera informatii, consiliere si asistenta gratuite si personalizate clientilor care au probleme cu tranzactiile transfrontaliere efectuate intr-o alta tara din cadrul retelei.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2