APIA: Peste 171.000 de autovehicule noi, vandute in Romania in primele 11 luni ale anului

Volumul total al vanzarilor de autovehicule noi a ajuns, in Romania, la 171.345 de unitati, in intervalul ianuarie – noiembrie, in crestere cu 20,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata datele publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), informeaza AGERPRES.

In acest context, achizitiile de autovehicule sunt realizate, in continuare, de catre persoanele juridice, in cea mai mare parte (60% din total), dar in acelasi timp numarul de autoturisme achizitionate de catre persoanele fizice in primele 11 luni din 2018 (respectiv 58.107 de unitati) s-a majorat cu circa 41,1% in comparatie cu perioada similara din 2017.

Conform datelor centralizate de APIA, din cele 171.345 de autovehicule noi livrate din ianuarie pana in noiembrie, 145.208 au fost autoturisme (+22,5%, comparativ cu 2017) si 26.137 autovehicule comerciale (+10,1% vs 2017). In clasamentul marcilor (autoturisme + autovehicule comerciale) continua sa conduca Dacia, cu 49.986 unitati, urmata de Volkswagen (15.219), Renault (13.439), Ford (12.616) si Skoda (12.425).

In cazul autoturismelor, prima pozitie este ocupat detasat de Dacia, cu 47.026 unitati (32,4% cota de piata). Ierarhia continua cu Volkswagen (13.636 unitati si 9,4% cota de piata), Skoda (12.425 unitati si 8,6% din total piata), Renault (11.547 unitati si 8% cota) si Ford (8.597 unitati si 5,9% cota de piata).

Totodata, pe modele, dupa primele 11 luni din acest an, Dacia Logan are cel mai mare volum de vanzari, respectiv 19.558 unitati, fiind urmata de Dacia Duster cu 12.029 unitati, Dacia Sandero (9.440), Renault Clio (5.210) si Skoda Octavia (5.049).

Potrivit sursei citate, in functie de tipul de combustibil, in noiembrie fata de octombrie, a crescut atat volumul, cat si ponderea autoturismelor cu motoare diesel (31,7% fata de 28,4%). La nivelul primelor 11 luni, autoturismele echipate cu motoare pe benzina au pondere de 61,9% din total, cu 10,4% mai mult comparativ cu ponderea pe care o aveau dupa aceeasi perioada din 2017, respectiv 51,5%.

Pe segmentul autoturismelor electrice si hibride, statistica APIA releva faptul ca ponderea in vanzarile totale a ajuns la 2,8%, superioara celei de anul trecut, cand era de 2%). Astfel, in aceasta marja, s-au comercializat 847 de autoturisme electrice 100%, in crestere de 124,1 % fata de primele 11 luni din anul anterior, in timp ce, volumul hibridelor s-a majorat cu 60,1%, pana la 3.169 unitati, in intervalul de referinta.

La nivel general, in functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: Romania (31,8% din total), Germania (18,4%), Cehia (10,5%), Turcia (8,9%) si Spania (7,5%).

In ceea ce priveste categoria autoturismelor rulate, datele APIA arata ca, pe ansamblul celor 11 luni din 2018, s-au consemnat 434.914 de unitati comercializate, in scadere cu 8,3% in comparatie cu aceeasi perioada din anul precedent.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2