APIA: Vanzarile de autovehicule noi, crestere de 12,6%, in primele patru luni

PNL

Vanzarile de autovehicule noi in Romania inregistreaza, in primele patru luni ale anului, un salt de 12,6%, fata de acelasi interval din anul anterior, in timp ce volumul de autoturisme second hand reprezinta deja 55% din totalul consemnat pe intreg anului 2016, arata datele statistice ale Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), publicate marti, informeaza AGERPRES.

La nivel general, livrarile totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat, in intervalul ianuarie — aprilie 2017, o crestere de 12,6%, comparativ cu aceeasi perioada din 2016, cifra in interiorul careia autoturismele au consemnat o majorare de de 14,4%.

In Romania, vanzarile de autoturisme realizate in primele patru luni ale anului au fost sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 79%, fata de 21% persoane fizice.

In ceea ce priveste autoturismele rulate, in marea lor majoritate nefiscalizate, sustin reprezentantii APIA, se observa faptul ca, dupa primele patru luni din 2017, au fost inmatriculate peste 167.000 unitati, echivalentul a circa 55% din volumul inregistrat pe intreg anul 2016, respectiv de 5,7 ori mai multe decat cele noi.

Potrivit sursei citate, in perioada ianuarie — aprilie a acestui an, au fost livrate cu 12,6% mai multe autovehicule noi (40.581 de unitati), in comparatie cu primele patru luni din 2016, insa la nivelul lunii aprilie s-a inregistrat un recul de 16,2% fata de luna martie 2017.

Autoturismele, care reprezinta 79% din totalul livrarilor realizate in aceste prime patru luni din acest an (32.027 unitati), inregistreaza o crestere fata de aceeasi perioada a anului 2016 de 14,4%, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane), una de 6,1%.

In clasamentul marcilor (autoturisme + autovehicule comerciale) conduce Dacia, cu 9.611 de unitati, urmata de catre Volkswagen (4.346 unitati), Ford (3.389 unitati), Renault (3.064 unitati) si Skoda (3.055 unitati).

Pe segmentul autoturismelor, in functie de volumele livrate, topul este deschis de Dacia — cu 8.341 unitati (26% cota de piata), urmata de Volkswagen (3.793 unitati si 11,8% cota de piata), Skoda (3.055 unitati si 9,5% din total piata), Renault (2.429 unitati si 7,6% cota de piata), Ford (2.361 unitati si 7,4% cota) si Opel (1.470 unitati si 4,6% din total piata).

In functie de modelele vandute, datele APIA arata ca, in primele patru luni ale acestui an, cu cele 2.489 de unitati comercializate, Dacia Logan este pe primul loc. Ierarhia este continuata de Dacia Sandero — cu 2.407 unitati, Dacia Duster — 1.816, Skoda Octavia — 1.418 si Ford Focus — 995.

Totodata, autoturismele diesel continua sa domine piata din Romania, cu o pondere de 52,1%, care este insa mai redusa comparativ cu cea din aceeasi perioada a anului trecut (55,7%).

La capitolul autovehicule ecologice, statistica de specialitate arata ca acestea au ajuns la o pondere de 1,7% din totalul livrarilor realizate in primele patru luni ale lui 2017. Astfel, s-au inregistrat cresteri de 142,1% la masinile electrice, respectiv de 185,2% la cele hibrid.

In acelasi timp, in functie de culoarea preferata, albul si griul domina in continuare cererea, acestea inregistrand 31,8%, respectiv 25,8% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru — cu 13,1% si negru — cu 11,5%.

O alta analiza de interes este evolutia autoturismelor cu tractiune integrala (4×4), ce reprezenta, in primele patru luni ale anului, 24,3% din totalul livrarilor realizate, pe un volum total de 7.775 de unitati, in crestere cu 22,8% fata de 2016.

Pe piata din Romania 25,3% dintre autoturismele livrate sunt fabricate in Germania, 23,7% sunt de provenienta autohtona, 11,6% sunt din Cehia, 8,6% din Spania si 7,7% din Turcia, arata datele APIA.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2