Apple va publica rezultatele trimestriale pe fondul ingrijorarilor cu privire la vanzarile de iPhone

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Grupul informatic american Apple, care a avertizat deja ca vanzarile sale la finalul anului 2018 au fost sub asteptari, va incerca marti sa ii linisteasca pe investitori, prin publicarea rezultatelor trimestriale, informeaza AFP, transmite AGERPRES.

La inceputul acestei luni, producatorul telefoanelor iPhone a surprins pe toata lumea anuntand ca cifra sa de afaceri si vanzarile de iPhone au fost sub asteptari in ultimele trei luni ale lui 2018, primul trimestru al exercitiului fiscal in curs. Acest anunt surprinzator a avut ca efect imediat la bursa o cadere cu 10% a valorii actiunilor Apple. Daca in luna august Apple a fost prima companie a carei capitalizare bursiera a trecut pragul de 1.000 de miliarde de dolari, luni aceasta avea o valoare de 740 de miliarde de dolari, fiind devansata de Amazon si Microsoft.

Potrivit Apple, de vina pentru scaderea rezultatelor sale este incetinirea economiei chineze si a altor state emergente. In plus, directorul general de la Apple, Tim Cook, a criticat razboiul comercial declansat de presedintele american Donald Trump, care a afectat veniturile Apple.

In consecinta, cifra de afaceri pe care o va anunta marti Apple ar urma sa fie mai mica decat cea prognozata in toamna, 84 de miliarde de dolari, prognoza pe care investitorii au apreciat-o atunci ca fiind mult prea modesta.

Insa ratarea prognozelor la finele lui 2018 pune o intrebare cruciala pentru investitori: Apple trece doar printr-un moment dificil sau este vorba de o problema mult mai grava?

Dincolo de cifre, Apple va incerca marti sa ofere unele indicii cu privire la viitor, pentru a convinge ca are o strategie care nu se bazeaza doar pe telefoanele iPhone.

De mai multi ani analistii sunt ingrijorati ca Apple este mult prea dependenta financiar de vanzarile de iPhone, in conditiile in care piata de smartphone este complet saturata.

Pana in prezent, grupul american a reusit sa compenseze partial incetinirea vanzarilor de iPhone prin lansarea unor modele din ce in ce mai scumpe, astfel ca, in prezent, pretul de cost pentru unele modele a depasit pragul simbolic de 1.000 de dolari, in pofida unor imbunatatiri tehnologice minore de la un an la altul. Aceasta tactica a dat rezultate, astfel ca cifra de afaceri a continuat sa creasca mai rapid decat vanzarile.

Insa, pe fondul unei economii mondiale care incetineste si a unei piete de smartphone saturata, aceasta tactica incepe sa isi arate limitele. Aceasta, cu atat mai mult cu cat concurenta este agresiva din partea constructorilor care ofera performante similare la preturi mai mici.

Pe langa liderul mondial, grupul sud-coreean Samsung, Apple se confrunta si cu o concurenta acerba din partea grupului chinez Huawei, care a trecut in fata sa, devenind al doilea producator mondial.

Apple a inceput deja sa isi accelereze diversificarea serviciilor: gazduirea de date in cloud, muzica, filme si seriale (Apple Music si iTunes), precum si plati digitale (Apple Pay). In perioada iulie-septembrie 2018, aceste activitati au reprezentat 10 miliarde de dolari dintr-o cifra de afaceri totala de aproape 63 de miliarde de dolari.

O dovada a aceste diversificari s-a vazut la salonul CES de la Las Vegas, unde mai multi producatori de televizoare au prezentat modele echipate cu software AirPlay, care permite difuzarea de continut de pe un telefon iPhone sau de pe o tableta iPad in direct pe televizor. De asemenea, serviciul de streaming Apple Music este disponibil pe tot mai multe dispozitive.

“Acesta nu este sfarsitul Apple, ci doar ajungerea smartphone-ului la maturitate”, concluzioneaza Benedict Evans, de la fondul de investitii Andreessen Horowitz.

Reclame home 1
Data curenta: ’20/07/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *