Arafat: Asistam neputinciosi la revenirea la promovarea agresiva a tutunului, sub o noua forma

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Secretarul de stat in MAI Raed Arafat, considera ca, desi in ultimii ani s-a castigat teren fata de ofensiva fabricantilor si a comerciantilor de tutun, revine acum ofensiva mediatica a acestora prin „reclame agresive pentru fumatul fara fum” folosind sisteme de incalzire a tigarilor care contin tutun, informeaza AGERPRES.

„Studiile despre efectele acestui mod de fumat inca sunt la inceputul lor, iar comerciantii de tutun pretind ca acest mod ar fi mai ‘sanatos’ decat fumatul clasic. Chiar daca ar fi asa, revenirea la promovarea agresiva a tutunului sub noua forma de fumat nu va avea impact doar asupra fumatorilor clasici. Promovarea atinge si copiii si tinerii care inca nu au inceput sa fumeze, iar fumatul, indiferent sub ce forma, este un pericol pentru sanatatea publica si este pericol pentru orice persoana care il practica precum si pentru persoanele din jurul ei. Cu alte cuvinte, asistam neputinciosi la revenire la o ofensiva similara cu cea din anii 90, inaintea interzicerii promovarii tutunului, cand promovarea avea ca tinta tinerii si copiii care reprezentau viitoarea clientela a comerciantilor de tutun”, potrivit unei postari pe pagina de Facebook a lui Arafat.

El considera ca, daca nu se va actiona urgent pentru stoparea promovarii in public a „noilor aparate ale mortii si al acestui mod de fumat”, se poate ajunge la situatia in care numarul fumatorilor sa creasca prin recrutarea generatiilor tinere care sa inceapa sa utilizeze direct acest nou mod crezand ca este mai putin nociv pentru sanatatea lor.

„Sunt convins ca la nivelul UE se discuta deja masurile care trebuie luate pentru stoparea acestei ofensive insa nu stiu daca noi trebuie sa asteptam pana se ia o decizie acolo. Primul pas la acest moment este interdictia totala de promovare in public a acestor produse si cu cat intarziem cu atat impactul asupra generatiilor tinere va fi mai grav. Modul de prezentare al acestor produse este unul inselator si manipulator. In final se promoveaza fumatul care este prezentat in mod tendentios ca fiind mai putin daunator sanatatii daca acesta se face utilizand noile tehnologii promovate lipsind studiile si dovezile pertinente si independente care sa sustina aceste informatii false”, mai arata Arafat.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2