ARMO: Comertul online va creste in 2017 cu 35%, la 2,8 miliarde euro

PNL

Comertul online in Romania va ajunge anul aceasta la aproximativ 2,8 miliarde de euro, in crestere cu 35% fata de 2016, peste estimarea initiala de 2,5 miliarde de euro, informeaza Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) printr-un comunicat remis, marti, AGERPRES.

“Evolutia comertului electronic din primele 9 luni ale anului, precum si tintele anuntate de magazinele online pentru cel mai important eveniment de shopping al anului, Black Friday, ne-au determinat sa reevaluam in crestere estimarea privind valoarea pietei comertului online in 2017, la 2,8 miliarde de euro”, a declarat Florinel Chis, director executiv al Asociatiei Magazinelor Online.

Anul trecut, comertul online din Romania a crescut cu 38%, la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comertul electronic realizat de Global Ecommerce Association, plasand Romania pe primul loc in Europa, dupa rata de crestere, si pe locul doi la nivel global dupa Australia, care a inregistrat un avans de 40%.

“Comertul online are potential foarte bun de crestere. Daca la avansul organic al acestei verticale putem miza si pe o strategie nationala de digitalizare care sa permita dezvoltarea serviciilor digitale pe suport pentru promovarea micilor afaceri online si a comertului electronic transfrontalier, dar si pe initiative de dezvoltare a competentelor digitale pentru cetateni, perspectivele vor fi chiar mai bune. Ne asteptam, de altfel, ca valoarea comertului online sa ajunga la 5 miliarde de euro pana in 2020”, a mai spus Florinel Chis.

Conform indicelui DESI (Digital Economic and Society Index), calculat de Comisia Europeana, rata digitalizarii economiei, inclusiv in ceea ce priveste serviciile publice si nivelul competentelor digitale este cea mai redusa in Romania prin comparatie cu celelalte tari membre ale Uniunii Europene, dar cu potential urias de crestere. In februarie 2015, insa, Romania a adoptat Strategia Nationala privind Agenda Digitala pentru Romania 2020, in scopul imbunatatirii infrastructurii si a serviciilor digitale in Romania, se mentioneaza in comunicat.

Lansata in 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2