ATW: TAROM tinteste profitabilitatea prin cresterea rutelor si a flotei

Operatorul aerian national al Romaniei, TAROM, a raportat o crestere a traficului si a veniturilor in cel de-a treilea trimestru al acestui an, in conditiile in care compania continua strategia de extindere a flotei si a rutelor pentru a obtine profitabilitate, scrie publicatia lunara ATWOnline, informeaza AGERPRES.

In T3, TAROM a transportat cu 21% mai multi pasageri si a obtinut o crestere de 23% a veniturilor comparativ cu perioada similara a anului trecut, a declarat directorul general al operatorului aerian, Werner Wilhelm Wolff, pentru ATW.

In 2017, TAROM a raportat pierderi de 172 milioane de lei (44 milioane de dolari), scrie publicatia mentionata care citeaza presa romaneasca.

In context, Wolff a precizat, pentru ATW, ca strategia operatorului aerian este de a redeveni profitabil dar acesta nu a putut spune si cand se va intampla acest lucru. “Este dificil sa avansam o estimare stricta. Sunt multe variabile, precum pretul combustibilului pentru aeronave, pe care nu il putem controla. Oricum, putem afirma ca TAROM realizeaza investitii importante incepand din 2018 si in anii urmatori”, a precizat Wolff.

In acest an, TAROM a adaugat flotei sale doua aeronave Boeing 737-800NG.

“Asa cum am mentionat mai devreme, noi asteptam alte cinci aeronave noi in anii urmatori, la care se adauga inlocuirea unui numar de cel putin 13 avioane pe care le folosim in prezent”, a precizat Wolff.

Operatorul aerian a parafat o comanda ferma de cinci avioane Boeing 737 MAX 8s, evaluate la 586 milioane de dolari, pret de catalog, in cadrul Salonului Aeronautic Farnborough desfasurat in luna iulie.

TAROM intentioneaza sa inlocuiasca 9 aeronave ATR turbopropulsor si patru aeronave Boeing 737-300s.

Flota actuala include patru aeronave Airbus A318, doua ATR 42, sapte ATR 72, patru Boeing 737-300, patru Boeing 737-700 si patru Boeing 737-800.

De asemenea, TAROM va urmari o abordare diferita in cee ce priveste baza sa de la Bucuresti Otopeni. “Incercam sa folosim pozitia noastra de hub pentru a crea punti aeriene intre Est si Vest. Tbilisi (Georgia), Odesa (Ucraina), Erevan (Armenia) si Baku (Azerbaidjan) sunt cele mai recente rute deschise de noi. Cairo si Orientul Mijlociu se afla, de asemenea, in planurile de zbor pentru vara. Tinta noastra principala este traficul interconectat”, a precizat Wolff.

Intrebat despre reluarea zborurilor catre SUA si Asia, Wolff a spus ca este prea devreme sa vorbeasca despre o ruta anume pe distante mari.

Wolf a minimizat speculatiile referitoare la eventuala parasire a aliantei SkyTeam de catre TAROM, subliniind ca operatorul aerian a semnat un nou contract cu alianta in data de 14 noiembrie. “Noi pretuim parteneriatele pe care le avem. A fi membru al unei aliante este un factor important pentru compania noastra”, a precizat Werner Wilhelm Wolff.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2