septembrie 17, 2019

Autoritatea Aeronautica Romana urmareste evolutia procedurilor de evaluare a noii versiuni de echipare a aeronavelor B737 Max

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) urmareste cu atentie evolutia procedurilor de evaluare si certificare pentru noua versiune de echipare a aeronavelor de tip B737 Max, in scopul de a lua o decizie cu privire la mentinerea suspendarii temporare a zborurilor cu aeronave de tip Boeing 737 MAX 8 si 9 in spatiul aerian al Romaniei, emisa in urma cu doua saptamani, informeaza AGERPRES.

Potrivit unei informari a AACR, compania Boeing a prezentat modificarile aduse sistemelor de comanda/control instalate pe aeronavele tip B737 MAX in fata a sute de clienti si specialisti din industria aeronautica, sustinand ca la sfarsitul acestei saptamani va transmite versiunea finala spre evaluare si certificare la Administratia Federala a Aviatiei a SUA (FAA).

“In aceste conditii, AACR urmareste cu atentie evolutia procedurilor de evaluare si certificare pentru noua versiune de echipare a aeronavelor de tip B 737 MAX in scopul de a lua o decizie cu privire la mentinerea suspendarii temporare a zborurilor cu aeronave de tip Boeing 737 MAX 8 si 9 in spatiul aerian al Romaniei, emisa in urma cu doua saptamani, ca urmare a celor doua directive de urgenta pentru navigabilitate si de siguranta emise de Agentia Europeana de Siguranta a Zborurilor (EASA)”, afirma AACR.

Potrivit sursei citate, Mike Sinnett, vicepresedinte al Boeing pentru Strategia de Productie, afirma ca producatorul de avioane va depune cat mai repede la Administratia Federala a Aviatiei din SUA (FAA) documentatia pentru autorizarea/certificarea modificarilor aduse sistemelor ce echipeaza aeronavele tip Boeing B737 MAX. Potrivit oficialului Boeing, este vorba de o versiune corectata a sistemului de stabilizare in zbor destinat sa evite pierderea portantei avionului, “MCAS” (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

“Mike Sinnett sustine ca interventia MCAS va fi mai transparenta pentru echipaj, astfel pilotii vor putea mai usor sa evite sistemul, in cazul unor probleme cauzate de erori ale acestuia, iar clientii vor accesa gratuit noua tehnologie”, explica AACR.

Autoritatea reaminteste ca restrictiile de operare cu aeronave de tip Boeing 737 MAX au fost impuse ca urmare a accidentului aeronautic al Ethiopian Airlines soldat cu 157 de victime.

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *