Bacalaureat 2015 – Rezultatele unei generatii cu profesori de nota 6

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

bac rezultateProfesorul Muresan, fost director al Colegiului “Gheorghe Sincai”, este un om care vorbeste rar dar apasat. Exigent ca director, profesor si mai ales ca parinte, domnia sa reprezinta o voce autorizata care spre deosebire de politicieni, isi asuma afirmatiile. Intr-un dialog de anul trecut cu o jurnalista, acesta mentiona ca dincolo de aspectele subfinantarii sistemului, marea problema a invatamantului romanesc o constituie calitatea corpului profesoral. O realitate indubitabila pe care o neaga doar gunoaiele din specia politrucilor izmenari.

Cum a fost posibil ca tocmai cadrele din ciclul primar, gimnazial si liceal, sa fie marginalizate si umilite de o clasa politica semianalfabeta? Simplu, prin promovarea incompetentei si a mediocritatii intr-o falsa elita care decide soarta unei natii. Prin transformarea in politicieni a fostilor corigenti la liceu si restantieri la facultate, ajunsi inainte de ’89 chelneri si frizeri, iar dupa ’90 buticari si alte specii becalianoreptiloide. O realitate de inacceptat intr-o societate normala si guvernata de logica. Dar nu si in Romania bucolica si fanariota.

Recent, tot in mass-media o doamna profesoara de la o scoala gimnaziala din Baia Mare, intrebata fiind despre rezultatele mediocre ale evaluarilor nationale, mentiona raspicat si ferm ca daca ai profesori de nota 6, nu poti avea elevi eminenti. Aceasta este chintesenta problemelor unui sistem care inghite miliarde de lei anual, realizand marea “performanta” de a scoate pe portile scolilor elevi de clasa a VIII-a care nu stiu citi, elevi de liceu care merg la bac mahmuri si cu gadgeturi IT dupa ei si absolventi cu licente fantasmagorice, bune la nimic. Ne-am permis sa scuipam in fata, cu tupeu si nesimtire golaneasca, tocmai pe cei care trebuia sa ne porneasca in viata invatandu-ne sa scriem si sa citim. Sa ne faca oameni care respecta valori precum munca si cinstea.

Candva o profesie onorabila si respectabila in societatea romaneasca, cariera didactica a devenit astazi o alternativa doar pentru marea majoritate a celor care nu au reusit in domenii performante sau sunt licentiati ai puzderiei de sereleuri cu titulatura de facultati private. Iar sistemul nu se surpa pentru ca mai exista la catedra cativa oameni de calitate, dar unii sunt deja la varsta pensionarii, iar restul reprezinta cateva exceptii vocationale rarisime.

Vecinul meu a fost peste cincisprezece ani un frezor bunicel, dar inchizandu-i-se fabrica dupa revolutie, s-a reorientat din mers spre o noua ocupatie chiar daca avea zero vocatie pentru studii superioare. A strans niste bani de-o facultate privata in rate, a luat o licenta in “drept” evident tot cu bani, dar nu a reusit niciodata sa profeseze in domeniul unde pisica se rupe la examenul pentru barou sau magistratura. Iar de consilieri juridici mediocri e plina lumea si nici acestia nu mai au cautare. Infrant de sistemul a carui victima sigura era din start, omul nostru, altfel de bun simt dar satul sa tot fie un paria al societatii care toata viata se trezeste la ora 5 dimineata, a navalit in unicul sistem aflat in permanenta cautare de noi talente. Si uite cat de simplu ajungi in Romania mai intai suplinitor la tara, apoi profesor la oras, apoi…..titular de catedra…apoi. Daca mai ai si un pic de flexibilitate in coloana vertebrala, a se citi disponibilitatea de a pupa niste dosuri de politicieni, in cativa ani scapi si de calvarul catedrei si te ajungi ca inspector scolar sau cine stie ce functie administrativa in sistem.

Rezultatele din acest an sunt la fel de dezastruoase ca si in anii precedenti. Marea masa a truditorilor de la catedra nu au devenit mai competenti intr-un an, nici elevii mai interesati sau parintii mai responsabili. Procentul de 66,41% din cei prezenti, inseamna de fapt ceva peste 50% din cei care au absolvit anul scolar 2014/2015 si undeva la 30% din numarul total al aboslventilor fara bac din tara. Singura satisfactie pe care o am este fata de cele 7 note de 10 obtinute de absolventii maramureseni, a doua clasare pe tara, dovada ca in corpul didactic din zona mai exista pedagogi si profesori de elita, iar printre elevi mai sunt candidati pentru Harvard.

Daca nu se pune punct acestui sistem educational pagubos, persistandu-se in starea de mediocritate continua in care ne balacim, vom duce invatamantul romanesc in dezastru, contribuind la formarea unei generatii  perdante. Solutiile nu trebuie inventate, ele au fost mentionate de adevaratele elite nationale in ultimii 10 ani, fiind nevoie doar de vointa politica si decizie administrativa. Dar pentru ca asta sa fie posibil, corigentii, repetentii, traseistii si chiulangii din politica romaneasca trebuie trimisi acasa la sapa. Si asta acum, pana nu este prea tarziu.

Cato CENZORUL

foto: report.24

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

4 Comments

  1. Vasile

    Dl Muresan este la fel de vinovat ca toti ceilalti. A acceptat ani la randul la Sincai tot felul de profesorasi debutanti sau suplinitori care nu au ocupat catedre prin concurs de titularizare real. Sistemul functioneaza extrem de bine in Maramures. Exista un calendar al miscarii personalului didactic. Prima etapa este cea in care directorii trimit la inspectorat o lista cu catedrele vacante. Evident, la liceele bune, in aceasta etapa nu apare niciun post vacant. Pentru ca e foarte riscant pentru pilosi. Urmatoarea etapa, este rezolvarea restrangerilor de activitate, adica acei profesori titulari care isi pierd catedrele din diverse motive (comasari de scoli, elevi mai putini etc). De regula, restrangerile de activitate se intampla la unitatile de invatamant slab cotate unde, paradoxal ajung de multe ori profesori competenti, pentru ca in anii trecuti, cand se dadeau examene nationale, doar acolo se ocupau posturile prin concursul national de titularizare de cei care luau note foarte mari, pentru ca niciunul dintre pilosii sistemului nu se inghesuia acolo. La restrangerile de catedra, fiecare profesor aflat pe restrangere isi face o mapa profesionala, iar posturile libere se ocupa in functie de punctajul realizat de fiecare profesor. Odata scapati de acesti profesori nepilosi, directorii de la liceele bune scot din joben sau din palarie, posturile libere. Pentru ca urmeaza perioada de pretransfer consimtit intre unitatile de invatamant…Aici, pilosul mentionat la prima etapa, care a ocupat cu nota 6,2 un post in Cucuietii de Sub Deal, poate sa se transfere la Sincai sau Lucaciu, Arta etc, prin consimtamantul celor doua unitati scolare. Mai sunt detasari in interesul invatamantului, sau concursuri organizate la nivelul unitatilor scolare organizate dupa ce se termina etapele de transfer si pretransfer. Va intrebati cum e posibil? Foarte simplu. De exemplu, avem un profesor care ajunge la varsta pensionarii in decembrie 2015. In mod normal, ar putea sa se pensioneze cu drepturi depline inca din septembrie. Dar pentru asta, trebuie sa faca o cerere. Pe care o face abia in august…Directorul, „nu mai are ce face” si scoate in august postul la concurs, unde vine cine trebuie. Si ia nota 15. Iar parintilor, li se spune: „avem profesori care au ocupat postul prin concurs, cu nota maxima.”
    Veti zice, atunci cum se explica totusi promovabilitatea buna a principalelor licee? Raspunsul este simplu: intrebati parintii cati bani dau la meditatii, asta pe langa copiii cu adevarat exceptionali care sunt acolo. Asa se face ca orice profesor care ajunge la Sincai, are promovabilitate la BAC 98% si primeste aplauze si medalii. Dar starea invatamantului este groaznica. Iar asta este doar o piesa din puzzle. Concluzia lui Cato este corecta: totul pleaca de la corpul profesorilor. Dar nu vom avea profesori buni atata timp cat un debutant are undeva la 1000 de lei net, iar dupa 15 ani de invatamant are 1300 lei cu tot cu sporul de dirigentie. Cine iti vine in invatamant in conditiile astea din tinerii competenti? Doar acei nebuni frumosi, care au vocatie si care iubesc copiii. Dar care sunt din ce in ce mai putini…

    Reply
  2. florin

    Mama mea a fost profesoara 30 de ani, era respectata si salutata de la vanzatorul de aprozar pana la activist sau prefect cu titlul de dna profesor. Eram atat de mandru ca mama mea e „dna profesoara L”. S-a pensionat cu o suma de mizerie iar acum ingrijeste de niste batrani in Canada. Ar fi ramas la catedra, ar fi lucrat in continuare in invatamant dar nu a suportat sa mai imparta sala profesorala cu niste „pilosi”cum corect spunea Vasile. Mama mea are demnitate si a preferat sa plece decat sa fie sufocata de nonvaloarea care a cuprins invatamantul ca un cancer. O remarca despre dl prof Muresan, mi-a fost director si profesor , cred ca avand de ales intre profesie chiar cu pretul unor compromisuri si plecarea ca forma de protest, a ales bine. Ii port recunostinta pentru ce a facut, fiind unul din spiritele adevarate ale „Sincaiului”.

    Reply
  3. Maria

    Apreciez articolul publicat de dumneavoastră şi câtă dreptate aveţi!…Cu toate acestea să ştiţi că o parte din profesorii de la Şincai încearcă să insufle copiilor /tierilor cu care lucrează la clasă dorinţa de a devenii profesori de calitate şi a reveni în liceul Şincai, fâcândui să se gândească la viitorul copiilor lor ,care este posibil să fie învăţaţi de absolventi de licee tehnice, profesionale, suplinitori…
    În schimb, şi ei se gândesc ce şanse au să ajungă profesori în liceul lor drag Şincai…

    Reply
    1. Vasile

      Draga Maria, sper ca nu esti unul din acei elevi care isi doresc sa ajunga profesori in „liceul lor drag Sincai”. Si mai sper ca nu esti absolventa de Sincai…

      Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2