Baia Mare: Strazile din cartiere, blocate de masinile agentilor economici

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Nu sunt bani pentru parcari, dar nici interes. Cheltuim milioane de lei pe evenimente pseudo-culturale de natura a alimenta cultul personalitatii unui “enfant terrible”, personaj toxic pentru societate, a carui preocupare majora o constituie promovarea propriilor interese. Pe strada Luceafarului e liniste, lumina si spatiu suficient. Pentru a nu fi deranjat de populime, edilul a dispus realizarea unei parcari in spatele imobilelor vecine, dovada ca interesul poarta fesul.

Noua, in schimb, de cativa ani ni se vantura in fata solutii si proiecte butaforice, motiv de extaz pentru “crizantemele si crinii de toamna” din evidenta Caspev. In conferinte de presa cu iz electoral, jenant realizate in Piata Cetatii sau pe Campul Tineretului, ne sunt vandute iluzii despre viitorul luminos al urbei, parcari subterane, supraterane, parcari tip siloz sau tip lift rotativ. Dar viata bate filmul, iar realitatea din urbe este cu totul alta.

Imaginile din cartierul Garii sunt edificatoare, zona arata seara ca un sat fara caini, in care lupii fac ce vor, dand iama prin gospodariile oamenilor. De ce nu se iau masuri pentru interzicerea parcarii autoutilitarelor si autovehicolelor de firma in zonele rezidentiale, pe timpul noptii? Ce alte urgente au consilierii locali decat problemele de pe agenda cetateanului?

Priviti imaginile, iar apoi puneti-va intrebarea: unde si-au parcat masinile locuitorii din zona, daca strada e ocupata de autovehicule de transport marfa sau persoane? Raspunsul este… unde au putut! Iar in tot acest timp, un spatiu imens de parcare abandonat si neutilizat sfideaza posesorii de autoturisme, in plin centrul orasului, langa un hotel cu prea multe stele si prea putini clienti.

Mihai POPA

Parcarea din centrul orasului…

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

10 Comments

  1. hosziszlavski

    observatia este pertinenta… primaria ar trebui sa ia lucrurile in serios in ceea ce priveste circulatia autoturismelor si parcarea acestora in Baia Mare.. daca se continua cu inmatricularile autoturismelor in ritmul acesta, fie ele “rable” sau noi, Baia Mare va ajunge in 3-4 ani la o situatie sufocanta precum cea a Clujului sau a Bucurestiului… cel putin 1-2 parcari supraterane sau subterane in zonele “de foc” ale orasului ar trebui deja gandite in perspectiva, cu date si termene clare…deocamdata lucrurile sunt suportabile dar obligatoriu ar trebui previzionate unele aspecte si luate masuri preventive… mai bine sa fie folositi banii comunitatii in aceste directii decat cheltuiti pe alte “actiuni culturale” gen festivaluri, sarbatori, chermeze, etc..

    Reply
  2. dandanmm

    Daca hotelul Mara este proprietarul parcarii sau concesionar, n-ai ce zice. Nu stiu cum e si de aceea ma abtin de la comentarii.

    Reply
  3. dandanmm

    Oricum, parcarea libera este intr-o zona, iar aglomerarea este in alta parte. Nu se pot lipi una de alta.

    Reply
    1. jT

      Ok alta zona. Ex: Zona cuprinsa intre Bd. Unirii ; Bd. Bucuresti; Bd. Culturii si str. Progresului asa numitul cartier Florilor.
      Aceasta zona este aproape blocata 24 din 24 ore. De ce:
      – Clentii Banca Transilvania care ”nu au bani de parcare”.
      – Toate firmele care au intrarea din strazile enumerate mai sus si care se aprovizioneaza prin spate precum si % din clienti.
      – DELTA SCURENT firma de protectie si paza cu masinile si nu putine inmatriculate/inscriptionate cu sigla firmei, precum si angajatii
      cu masinile personale.
      – Masinile Oficiului 2 Posta Romana.
      – Elevii si profesori celor 2 Licee de pe Bd. Culturii.
      – Ocazional diverse persoane care au probleme in zona mentionata.
      Un cartier blocat. Se pot gasi solutii pt. rezolvarea acesului in zona. Dar cei din Primarie asteapta fereasca domnul… o situatie de urgenta ex: INCENDIU.

      Reply
      1. Helmuth

        Pe Culturii,parcarea publica e ocupata non stop de cei care locuiesc acolo,nu mai e loc si pentru cei care au divese probleme de rezolvat in zona.Degeaba platesti abonament de 100 de lei pe luna daca nu gasesti locuri de parcare libere .Vorba unora,in Germania si Austria,acolo unde ii place primarului sa se compare,timpul e limitat la maxim 3 ore ( iti pui la vedere un plastic cu cele 3 ore).Are timp in cele 2 luni ramase sa copieze modelul german si toti cei care isi fac abonament sa primeasca sau sa-si cumpere astfel de plastice,iar timpul de parcare sa fie limitat si la noi,ca nu de prosti au gasit nemtii o astfel de solutie.

        Reply
  4. Blagu Nicolae

    Str.G. Coșbuc 12, primăria a trasat locuri de parcare în fața garajelor iar când aceste locuri sunt ocupate blochează garajele când în spatele garajelor este loc pentru amenajarea unei parcări!

    Reply
  5. tudor

    Greselile administratiei locale in privinta parcarilor si a circulatie sunt : aberanta taxa de parcare de 100 de lei pe an,idiotenie care sufoca orasul ( daca impartesti anul la zilele lucratoare iti ies ,fara concediu,peste 250 de zile ceea ce inseamna vreo 40 de bani pe zi,ceea ce sa recunoastem e aberant,sa ocupi de dimineata de la ora 8 pana pe la 18 un spatiu de parcare central pentru 40 de bani!!!!!).A doua idiotenie e sa nu reglementezi parcarile dintre blocuri,altfel incat te trezesti ca parcurile auto ale unir firme sunt de fapt in zone rezidentiale,ceea ce nu e corect.Iar in privinta circulatiei trebuie reglementata viteza in multe zone la maxim 30 km/h,treceri de pietoni semaforizate,etc.In zona V.Alecsandri colt cu Hortensiei e un pseudo sens giratoriu care te blocheaza,mai ales la un flux mare.E un loc in care nu ai indicatoare dar ai treceri de pietoni..Blocaje sunt si la Italsofa,pana se va termina sensul giratoriu,pe Eminescu la intersectia cu Europa,de fapt pe toate stradutele care se intersecteaza cu Str. M.Eminescu.Dubitele de marfa dupa cum stiu trebuie sa fie autorizate de ARR pentru licenta si trebuie sa fie cu garaj sau teren amenajar pentru parc auto,ca ma gandesc ca nu-ti dau aia licenta si tu sa le spui ca masina o sa o ti pe domeniul public,pe spatiul verde,nu?Oricum in zona centrala toti riveranii isi tin masinile in parcarile publice cu plata,in fata blocurilor,ca doar e mai rentabil decat sa ai garaj sau sa te certi cu vecinii: 40 -50 de bani/zi.

    Reply
    1. GELU

      Vasile, pai trimiterea e clara, in zonele rezidentiale e full si dezastru iar intr-o zona centrala cu zeci de magazine, Bd Unirii, unde nu poti opri sa cumperi ceva, te sfideaza o parcare concesionata si goala. Hotel Mara nu are client, ultimul soarece a murit de foame acum 4 ani. Asa ca are…

      Reply
  6. I Magherusan

    Am o propunere: toate masinile firmelor sa fie parcate la sediu sau la garajele(spatii de parcare) arondate firmelor si problema e rezolvata.
    Ar fi si legal, si moral!

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1