Camioanele electrice ar permite Europei sa economiseasca 11 miliarde barili de petrol

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Transformarea flotei de camioane din Uniunea Europeana din modele cu motoare pe baza de motorina in modele electrice sau care functioneaza cu hidrogen ar reduce consumul de petrol cu pana la 11 miliarde de barili pana in 2050, adica echivalentul a doi ani de importuri, informeaza Bloomberg, transmite AGERPRES.

Europa importa aproximativ 89% din necesarul sau de petrol, iar majoritatea petrolului importat este utilizata la productia de combustibili pentru transport. Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimeaza ca in anul 2015 pe drumurile din UE circulau aproximativ 6,2 milioane de camioane.

Potrivit unui raport elaborat de Fundatia Europeana pentru Clima (European Climate Foundation – ECF) si Cambridge Econometrics, tranzitia la camioane cu emisii poluante zero poate stimula o consistenta crestere economica in urmatoarele trei decenii, pe masura ce se reduc cheltuielile cu importurile de petrol.

Chiar daca reprezinta mai putin de 5% din toate vehiculele rutiere, camioanele comerciale sunt responsabile pentru 22% din emisiile poluante in sectorul transportului din UE.

Raportul sustine ca, pe termen scurt, simpla implementare a unor motoare diesel mai eficiente ar reduce emisiile de CO2 cu 30% pe kilometru. Utilizarea unei flote compuse in intregime din camioane electrice sau pe baza de hidrogen ar putea reduce emisiile de 800 de tone de CO2 pe an in 2015 la 102 tone in 2050.

Chiar daca este sigur ca vehiculele electrice si cele pe baza de celule de combustibil duc la reducerea poluarii, deocamdata industria de transport nu se grabeste sa isi transforme flotele din cauza ingrijorarilor referitoare la autonomia modelelor electrice si la infrastructura de incarcare.

Intr-un scenariu in care UE introduce camioane cu combustie interna mai eficienta si integreaza o flota de camioane complet electrice, blocul comunitar ar reduce cantitatea de petrol importata cu un miliard de barili de petrol pana in 2030. Aceasta cantitate ar creste la 11 miliarde barili de petrol pana in 2050, cu conditia ca intreaga flota de camioane sa fie compusa din vehicule cu emisii zero.

“Electrificarea camioanelor din Europa va fi cruciala pentru atingerea tintelor propuse la summit-ul de la Paris si este reconfortant sa vezi ca aceasta schimbare aduce nu doar beneficii pentru mediu, ci si pentru PIB, dar si noi locuri de munca”, a declarat directorul de relatii publice de la Volvo Group, Anders Berger.

Insa, pentru a ajunge la o flota de camioane cu emisii zero, autorii raportului sustin ca va fi nevoie de investitii de pana la 140 de milioane de euro pentru noi infrastructuri energetice.

Reclame home 1
Data curenta: ’27/05/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *