Carlos Ghosn: Alianta Renault-Nissan a vandut 400.000 de vehicule electrice

Renault-Nissan a vandut pe plan global peste 400.000 de vehicule electrice si intentioneaza sa-si majoreze investitiile pentru a-si pastra pozitia de lider al pietei, a afirmat miercuri directorul general al aliantei, Carlos Ghosn, intr-un interviu acordat Reuters, in cadrul Forumului de la Davos, informeaza AGERPRES.

“Ne vom majora investitiile, vom lansa noi modele, cu baterii mai bune, performante mai bune si preturi mai scazute”, a declarat Ghosn.

Noul presedinte al SUA, Donald Trump, a amenintat cu introducerea unor taxe vamale pentru masinile produse in afara tarii, producatorii auto fiind afectati de o astfel de masura.

Dar directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, crede ca industria auto se va adapta politicilor lui Trump.

“SUA este a doua mare piata auto din lume si va trebui sa ne adaptam la evolutia administratiei de la Washington, nu exista alta optiune”, a afirmat Carlos Ghosn pentru CNBC.

“Vom majora capacitatea de productie in anii urmatori si vom astepta detaliile politicilor presedintelui SUA, inainte de a lua o decizie”, a explicat seful aliantei.

El a adaugat: “Nu ar fi prudent pentru nimeni sa opteze pentru o fabrica in Mexic in loc de una in SUA, cel putin pana cand noua administratie nu anunta masuri specifice”.

Ghosn a reasigurat investitorii ca nu trebuie sa fie ingrijorati in legatura cu investigatiile de la Renault.

“Stim exact ce avem in motoarele noastre”, a declarat Ghosn.

Vineri, actiunile Renault au scazut cu peste 4% la Bursa de la Paris, dupa ce surse judiciare au declarat pentru Reuters ca procurorii francezi au demarat o investigatie judiciara privind suspiciunile legate de incalcarea reglementarilor in privinta emisiilor motoarelor diesel de catre producatorul auto francez.

“O serie de anomalii au fost observate la vehiculele Renault. Controalele efectuate au aratat o depasire a standardelor admise. Este si cazul altor producatori auto dar intr-un mod diferit. Deci ar putea avea loc alte investigatii. Este o problema de competenta justitiei si nu intervin”, a afirmat ministrul Mediului, Segolene Royal.

In urma cu doua luni Guvernul francez a transmis procurorilor datele investigatiei DGCCRF (Directia Generala a Concurentei, Consumului si a Inlaturarii Fraudei) privind o posibila manipulare a emisiilor poluante. Anul trecut, ofiterii antifrauda au efectuat o serie de perchezitii si la birourile Renault.

DGCCRF a trimis procurorilor datele anchetei privind posibila manipulare a testelor emisiilor poluante de catre Renault, in urma deciziei Guvernului francez de a infiinta o comisie guvernamentala pentru a testa emisiile poluante a 100 de automobile, pe fondul scandalului Volkswagen, care a recunoscut in 2016 ca a echipat 11 milioane de motoare diesel cu un software care falsifica emisiile poluante. Rezultatele testelor au aratat ca emisiile unor automobile Renault, alaturi de alte vehicule produse de companii straine, depasesc limitele privind emisiile de dioxid de carbon si oxizii de azot.

“Nu am motive sa cred ca Renault a inselat asa cum s-a intamplat in cazul Volkswagen”, a declarat ministrul Mediului.

Grupul auto francez Renault a anuntat vineri ca a luat act de deschiderea unei investigatii cu privire la o posibila manipulare a emisiilor poluante ale vehiculelor sale diesel, dar a repetat ca respecta legislatia si reglementarile in vigoare.

“Toate vehiculele Renault au respectat intotdeauna legea si reglementarile. Sunt conforme cu normele in vigoare si nu sunt echipate cu software fraudulos”, a precizat producatorul auto francez intr-un comunicat de presa.

Anterior, Reuters a informat ca Parchetul din Paris a demarat joi o investigatie cu privire la o eventuala manipulare a emisiilor automobilelor produse de Renault.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, iar Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1