Carlos Ghosn cedeaza rolul de la Nissan dupa 16 ani, pentru a se concentra pe alianta cu Renault si Mitsubishi

Reclame home 1
Reclame home 1

Nissan Motor a anuntat ca Carlos Ghosn va demisiona dupa 16 ani din functia de director general al grupului nipon, ceea ce ii va permite sa se concentreze pe utilizarea expertizei sale in privinta reducerii de costuri in randul aliantei cu Renault SA si Mitsubishi Motors Corp, transmit DPA, Reuters si Kyodo, informeaza AGERPRES.

Cedand de la 1 aprilie conducerea catre Hiroto Saikawa, care lucreaza la Nissan de 40 de ani, Ghosn incheie ani de speculatii privind momentul in care va renunta la functia de director general, pe fondul temerilor investitorilor privind evolutia celui de-al doilea producator auto din Japonia.

Supranumit „cost killer” (ucigasul de costuri) cand a inceput activitatea la Renault, Ghosn si-a consolidat reputatia orchestrand revenirea Nissan dupa ani de pierderi si de crestere a datoriilor. El a devenit un erou in Japonia si unul din cei mai apreciati directori generali din industria auto.

Ghosn, in varsta de 62 de ani, va continua sa fie presedintele Nissan, o pozitie pe care o detine la Renault si la Mitsubishi.

Nissan este cel mai puternic producator auto din alianta, depasind multi ani Renault in privinta profiturilor si a numarului de vehicule vandute, in timp ce Mitsubishi inca are nevoie de o revizie generala dupa scandalul de anul trecut.

Strategia ambitioasa de preluari a lui Ghosn a dus la extinderea aliantei. Sub supervizarea sa, alianta Nissan-Renault a preluat cel mai mare producator auto din Rusia, AvtoVAZ. In octombrie, Nissan, a preluat oficial o participatie de 34% la Mitsubishi Motors, pentru 237 de miliarde de yeni (2,3 miliarde de dolari), intr-o incercare de redresare a companiei auto nipone.

Mitsubishi Motors, al saselea mare producator auto nipon, se confrunta cu dificultati financiare, dupa ce a recunoscut in aprilie ca a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vandute pe piata japoneza si, de asemenea, ca a utilizat metode de testare care nu respecta standardele japoneze incepand din anul 1991.

Alianta dintre Renault-Nissan-Mitsubishi va crea al patrulea producator auto din lume, dupa Toyota, Volkswagen AG si General Motors. Alianta largita va avea 300.000 de angajati in diverse parti ale lumii, din Romania pana in Mexic si China.

Cele doua companii au anuntat ca-si vor mentine identitati, branduri si retele de dealeri separate, dar Nissan va numi patru noi membri in Consiliul de Administratie al Mitsubishi.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2