Carlos Ghosn: Renault ar putea lansa un model electric low-cost de 8.000 de dolari in urmatorii doi ani

carlos-ghosn-nissan-stock-photoUn model electric low-cost de 8.000 de dolari, produs de Renault-Nissan, ar putea fi disponibil in urmatorii doi ani, a afirmat marti directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, intr-un interviu acordat CNBC, informeaza AGERPRES.

Saptamana trecuta, Ghosn a anuntat ca Renault-Nissan intentioneaza sa lanseze un vehicul electric ieftin in China, la un pret de aproximativ 8.000 de dolari dupa subventii. Seful aliantei nu a precizat momentul cand va fi lansat noul model.

“Cred ca obiectivul nostru este sa fie pe piata in urmatorii doi ani”, a declarat Ghosn pentru CNBC, la o conferinta desfasurata la Lisabona.

Modelul electric Leaf produs de Nissan, al carui pret de pornire este de 29.000 de dolari, este prea scump pentru China si de aceea este necesara o alternativa low-cost, a explicat seful Renault-Nissan. Acesta a adaugat: “Observam ca ceea ce se vinde intr-adevar pe piata chineza sunt vehiculele electrice low-cost. Incolo se indreapta piata”.

Recent, Renault a prezentat la Salonul Auto de la Paris modelul electric Renault Zoe, care va avea o autonomie de 400 de kilometri, la o singura reincarcare, comparativ cu 240 de kilometri in prezent.

Astfel, Renault Zoe va depasi Model 3 de la Tesla, care va avea o autonomie de 345 de kilometri, pe fondul eforturilor companiilor auto de a imbunatati capacitatea vehiculelor electrice si a profita de majorarea cererii pe acest segment.

Noul Renault Zoe va costa 23.600 de euro (26.500 dolari) in Franta, iar de succesul acestui model depind in mare masura eforturile directorului general Carlos Ghosn de a se axa pe imbunatatirea performantelor vehiculelor electrice.

Dupa scandalul emisiilor, de la Volkswagen, care a determinat autoritatile europene sa introduca reglementari mai dure privind emisiile poluante, producatorii auto au dezvoltat din ce in ce mai multe modele electrice. Avantajul motoarelor diesel va continua sa se reduca pe masura ce normele de poluare vor deveni mai dure, iar automobilele electrice si cele hibride devin mai ieftine si mai puternice, avertizeaza analistii.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, iar Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1