Carlos Ghosn: Renault-Nissan ar putea deveni anul acesta cel mai mare producator auto din lume

Alianta Renault-Nissan, extinsa acum in urma achizitionarii Mitsubishi Motors, ar putea deveni anul acesta cel mai mare producator auto din lume si va folosi aceasta oportunitate pentru a reduce semnificativ costurile de achizitii si inginerie, a anuntat seful aliantei, Carlos Ghosn, transmite publicatia Automotive News Europe, informeaza AGERPRES.

Volumul vanzarilor combinate ale Renault, Nissan Motor si Mitsubishi vor depasi nivelul rivalelor Volkswagen si Toyota Motor, sustine Ghosn.

“Pe baza datelor privind vanzarile in primele trei luni ale anului, estimam ca alianta ar putea deveni cel mai mare grup din industria auto pana la mijlocul anului. Acesta nu a fost niciodata un obiectiv, dar ne va oferi satisfactii majore. Urmatorul pas il reprezinta reducerile de costuri, pentru a ne intari competitivitatea”, a afirmat Ghosn, care este presedintele Renault, Nissan si Mitsubishi.

In primul trimestru din acest an, vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale usoare ale Renault, Nissan, Mitsubishi si partenerul rus AvtoVAZ au urcat cu 7,9%, la 2,65 milioane de unitati.

Pe locul doi s-a situat Toyota, cu livrari in crestere cu 2,9%, la 2,49 milioane de vehicule, in timp ce Volkswagen a fost pe locul trei, cu 2,45 milioane de unitati vandute, in scadere cu 0,7%.

Ghosn are ca obiectiv realizarea unor economii de costuri de 5,5 miliarde de euro in 2018, in crestere fata de 4,3 miliarde de euro in 2015.

Pana in 2020, aproximativ 70% dintre vehiculele aliantei vor fi produse pe platforme comune, ceea ce va reduce costurile de achizitii in medie cu 30% per vehicul, a estimat Ghosn.

In urma cu trei ani, Carlos Ghosn estima ca alianta va fi unul dintre primii trei producatori auto mondiali pana in 2018. Aceasta prognoza s-a adeverit cu un an mai devreme, gratie preluarii Mitsubishi de catre Nissan in 2016.

Felipe Munoz, analist la JATO, s-a declarat sceptic ca alianta Renault-Nissan va deveni numarul unu mondial in acest an, dar crede ca Renault-Nissan va trece in fata Volkswagen Group si Toyota in viitor, avand in vedere atuurile sale in domeniul SUV-urilor si vehiculelor electrice, precum si un potential urias in China si alte piete emergente.

“Renault-Nissan merge in directia corecta in multe aspecte. Isi gestioneaza marcile foarte bine. Acolo unde Renault este slab, Nissan este puternic si viceversa”, a spus Munoz.

Succesul lui Ghosn nu a constat doar in includerea Mitsubishi Motors in alianta Renault-Nissan. In ultimii trei ani, autovehiculele de teren (SUV) au fost segmentul cu cel mai puternic ritm de crestere, iar alianta Renault-Nissan are o cota 12% pe aceasta categorie, cea mai mare cota din piata globala pe acest segment. Modelul Nissan X Trail este cel mai bine vandut SUV din lume, iar modele precum Dacia Duster si Renault Kwid sunt apreciate pe pietele emergente ca India, Brazilia si Orientul Mijlociu, sustine Munoz.

“SUV sustine cresterea globala, iar ei sunt foarte puternici pe acest segment”, a spus Munoz.

De asemenea, Renault-Nissan este lider pe segmentul automobilelor electrice. Desi la nivel global vanzarile de vehicule electrice sunt deocamdata mici, modelele Renault Zoe si Nissan Leaf sunt lideri de piata, iar vanzarile de vehicule electrice vor creste pe masura ce normele de poluare se vor inaspri, ceea ce va fi in beneficiul aliantei Renault-Nissan.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1