Carlos Ghosn: Sunt ”zero” sanse ca Renault sa preia Nissan si Mitsubishi

Absorbirea Nissan Motor si Mitsubishi Motors de catre Renault nu este o optiune, deoarece producatorii auto cauta sa-si consolideze parteneriatul in timp ce isi mentin autonomia, a afirmat presedintele aliantei, Carlos Ghosn, transmit Kyodo si Reuters, informeaza AGERPRES.

“Oricine va solicita Nissan si Mitsubishi sa devina subsidiare detinute integral de Renault are zero sanse de a ajunge la un rezultat”, le-a spus Ghosn actionarilor Mitsubishi Motors. Ghosn, in varsta de 64 de ani, este si directorul general al Renault.

Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producator mondial de automobile cu 10,6 milioane unitati, mai mult decat Volkswagen si Toyota. Alianta regrupeaza zece marci de automobile, 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.

In prezent, industria auto trece printr-un proces de consolidare, iar alianta cauta sa-si intareasca pozitia inainte ca Ghosn, principalul ei arhitect, sa se pensioneze in urmatorii ani, dupa ce a supervizat parteneriatul aproape 20 de ani.

In martie, Reuters informa ca producatorii auto discuta adancirea cooperarii, iar Guvernul francez, actionar majoritar al Renault, ar putea renunta la influenta sa la Renault in timp ce Renault ar putea renunta la controlul asupra Nissan.

Cei trei producatori auto au un parteneriat unic prin care isi reduc costurile, inclusiv in domeniul cercetarii-dezvoltarii, procurarea componentelor si productia, pentru a concura mai bine cu rivalii Volkswagen si Toyota.

Renault detine 43,4% din Nissan, in timp ce Nissan detine 15% din Renault, intr-un parteneriat care a inceput in anul 1999. Mitsubishi Motors s-a alaturat aliantei in 2016, dupa ce Nissan a preluat o participatie de 34% in compania nipona.

Desi obiectivul aliantei este majorarea vanzarilor si a profitabilitatii, fiecare dintre cei trei producatori auto doreste sa-si mentina independenta, ceea ce diferentiaza grupul de Volkswagen si Toyota, a spus Ghosn. Acesta a adaugat ca grupul celor trei companii trebuie sa gaseasca un sistem astfel incat alianta sa fie sustenabila, indiferent cine conduce fiecare producator sau alianta.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1