Cele mai bune fructe de consumat pe timpul verii

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

capsuniVara vine cu multe bucurii, iar una dintre ele este multitudinea fructelor de sezon, care nu sunt doar delicioase, dar au si multe beneficii pentru sanatate, consumul a 2-3 portii de fructe zilnic fiind unul dintre cele mai bune moduri de a imbunatati dieta si starea generala de sanatate.

Iti faci griji in privinta zaharului? Asta nu ar trebui sa te opreasca din a te bucura de fructe proaspete. Zaharul din fructele intregi este insotit de fibre, antioxidanti si multi alti nutrienti sanatosi cu rol de hranire si hidratare.

De fapt, studiile arata ca introducerea fructelor in dieta zilnica, dar si ca gustare ar putea reduce riscul de boli de inima, obezitate si chiar ar putea oferi protectie impotriva anumitor tipuri de cancer.

Fie ca le consumi ca atare, intr-o salata de fructe, ori preparate in smoothie-uri, sucuri sau chiar inghetata home-made, fructele reprezinta desertul perfect pentru o silueta de invidiat!

Potrivit CSID, acestea sunt cele mai bune fructe de consumat pe timpul verii.

Piersici

Piersicile zemoase si aromate evoca perfect astmosfera de vara. Piersicile sunt cele mai gustoase in lunile iunie si iulie si sunt perfecte pentru zilele calde de vara. O singura piersica este suficienta pentru a acoperi necesarul zilnic de vitamina C. Desi sunt trei sferturi apa, acest fruct zemos contine si nu mai putin de 10 vitamine, C, E si K si alte 6 tipuri de vitamina B (tiamina, riboflavina, vitamina B6, niacin, acid pantotenic, acid folic). Cu doar 60 de calorii, o piersica medie contine mai mult de 20 de micronutrienti, printre care se numara fibrele, vitaminele si antioxidanti, cu efect anti-cancerigen si anti-inflamator.

Piersicile sunt gustarea perfecta si pot fi folosite in nenumarate retete, de la deserturi la antreuri. Piersicile pe grill sau la cuptor cu scortisoara reprezinta un desert sarac in calorii, dar bogat in arome! Le poti folosi pe post de garnitura langa carnea de pui, porc, fructe de mare, orez sau couscous. Ca bonus, consumul regulat de piersici iti fereste tenul de riduri.

Mango

Mango contine peste 20 de vitamine si minerale cu o multitudine de beneficii pentru sanatate. Doar o portie de mango ofera doza zilnica de vitamina C, care intareste sistemul imunitar, mentine gingiile si dintii sanatosi si contribuie la stimularea producerii colagenului. Fructul de mango este o sursa excelenta de fibre, de ajutor pentru mentinerea unui nivel scazut al glucozei si pentru inducerea senzatiei de satietate.

O portie de mango are doar 100 de calorii, asa ca poate deveni cu usurinta o gustare de baza. O metoda creativa de consuma mango – incearca sa pui la congelator peste noapte bucati de mango. Consistenta fructului de mango inghetat este asemanatoare cu cea a inghetatei de fructe, dar fara niciun adaos de fructe sau alte ingrediente.Cirese

Ciresele sunt considerate super-fructe datorita numeroaselor propietati pe care le au: diuretice, anticancerigene, antiinflamatorii, energizante si regeneratoare. Acestea contin mult potasiu, vitamina C si sunt printre cele mai bogate alimente in antioxidanti, care protejeaza celulele de actiunea negativa a radicalilor liberi. Ciresele sunt unele dintre fructele cele mai sarace in calorii si au un continut ridicat de apa. In acelasi timp sunt bogate in nutrienti, vitamine, minerale, care sunt esentiale pentru o viata sanatoasa.Prezenta antocianinei – care le da culoarea rosie – le face nu doar frumoase, ci aduce si beneficii pentru sanatate. Studiile sugereaza ca antocianinele pot fi de ajutor in reducerea durerii si a inflamatiilor.

Cercetatorii de la Universitatea California au aratat ca antocianinele din cirese pot fi de ajutor si in cazul durerilor de articulatii. Exista studii care sustin ca te pot proteja de bolile de inima. Ciresele au in compozitie si betacaroten (contin de 19 ori mai mult betacaroten decat capsunile si afinele), care incetineste procesul de imbatranire, protejeaza impotriva radiattilor UV si creste imunitatea. Consumul de cirese te ajuta si sa scapi de disconfortul provocat de gastroenterita sau indigestie.

Pepene galben

Si pepenele galben este unul dintre fructele vedeta a sezonului, cu numeroase beneficii pentru organism, cel mai important fiind cel de hidratare. Bun pentru potolirea setei, hipocaloric si foarte diuretic, pepenele galben ocupa un loc special in regimul alimentar al celor care tin la silueta. O portie de pepene galben are doar 50 de calorii! Pepenele galben contine si fibre, vitamina C si beta-caroten. In proportie de 88% apa si bogat in potasiu (300 mg/100 g), fructul are o pronuntata capacitate diuretica ce il recomanda in lupta impotriva retentiei de apa. In acelasi timp favorizeaza eliminarea toxinelor si stimuleaza sistemul renal. Bucura-te de aroma delicioasa a pepenelui galben in salate de fructe sau in smoothie-uri!

Capsuni

Desi ai la dispozitie capsuni pe toata perioada anului, acestea sunt cele mai aromate in acest sezon. O portie de capsuni are mai multa vitamina C decat o portocala. Au gust inconfundabil si putine calorii. Aproximativ 150 de grame contin doar 50 de calorii. Capsunile sunt bogate in vitamine – C, E, B1, B2, B6, K, PP – si au in compozitie si acid folic, fier, calciu, magneziu si fibre, care ajuta in procesul de digestie.

Un studiu publicat in Annals of Neurology aratat ca persoanele care consuma capsuni de doua ori pe saptamana si-au imbunatatit sanatatea creierului. Astfel, capsunile ar putea incetini declinul cognitiv cu pana la 2,5 ani.

 CSID

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *