septembrie 20, 2019

Comisia Europeana: Facebook modifica clauzele de furnizare a serviciilor si clarifica modul de folosire a datelor utilizatorilor

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Facebook se conformeaza solicitarilor Comisiei Europene si ale autoritatilor de protectie a consumatorilor de a-si modifica clauzele de furnizare a serviciilor si de a clarifica modul de utilizare a datelor utilizatorilor, potrivit unui comunicat al Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, remis miercuri AGERPRES.

“Astazi (marti, 9 aprilie – n. r.), Comisia Europeana si autoritatile de protectie a consumatorilor au salutat actualizarile aduse de Facebook clauzelor de furnizare a serviciilor sale. Acum, acestea explica in mod clar cum foloseste societatea datele utilizatorilor in scopul activitati de creare de profiluri si in cel al directionarii publicitatii catre utilizatori in scopuri financiare”, se spune in documentul citat.

De asemenea, noile clauze explica in detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vandute de Facebook catre terti, cum pot fi inchise conturile de catre utilizatori si din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificari au loc in urma unor dialoguri menite sa duca la informarea completa a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook intr-un limbaj simplu si cuprinzator, precizeaza CE.

“Facebook da in sfarsit dovada de angajament fata de o transparenta sporita si de un limbaj simplu in clauzele de furnizare a serviciilor sale. Societatile care doresc sa recastige increderea utilizatorilor dupa scandalul Facebook/Cambridge Analytica nu ar trebui sa isi ascunda in spatele unor termeni juridici complicati modul in care castiga miliarde de pe urma datelor utilizatorilor. Acum, utilizatorii vor intelege in mod clar ca datele lor sunt folosite de catre Facebook pentru a vinde mesaje publicitare tintite. Unindu-si fortele, autoritatile de protectie a consumatorilor si Comisia Europeana apara drepturile consumatorilor din UE”, a declarat comisarul pentru justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova.

In urma scandalului Cambridge Analytica si in urma anchetei privind platformele de comunicare sociala din 2018, Comisia Europeana si autoritatile nationale de protectie a consumatorilor au solicitat Facebook sa informeze in mod clar utilizatorii cu privire la modul in care este finantata si cu privire la veniturile obtinute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat si alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislatia UE privind protectia consumatorilor.

“Drept urmare, Facebook va introduce in clauzele de utilizare a serviciilor sale dispozitii suplimentare de natura sa explice faptul ca utilizatorii beneficiaza de acces gratuit la serviciile sale in schimbul acordului de a-si pune la dispozitie datele si de a primi materiale publicitare. De acum, clauzele Facebook vor explica in mod clar ca modelul sau de afaceri se bazeaza pe vanzarea de servicii de publicitate tintite catre comercianti prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor”, se precizeaza in comunicat.

In plus, ca urmare a actiunii de asigurare a respectarii normelor, Facebook a mai modificat si: politica sa cu privire la limitarea raspunderii, recunoscandu-si acum raspunderea in caz de neglijenta, spre exemplu in cazul in care datele au fost prelucrate necorespunzator de catre terti, precum si capacitatea de a modifica in mod unilateral termenele si conditiile prin limitarea acesteia la cazurile in care modificarile sunt rezonabile, luand in considerare si interesul consumatorilor. In plus, a fost modificat limbajul ce clarifica dreptul de apel al utilizatorilor carora le-a fost sters continutul, precum si normele privind pastrarea temporara a continutului care a fost sters de catre utilizatori. Continutul de acest tip poate fi pastrat numai in anumite cazuri – spre exemplu in scopul conformarii unei cereri de executare din partea unei autoritati – si pentru o perioada de maximum 90 de zile din motive de natura tehnica.

Facebook va finaliza punerea in aplicare a tuturor angajamentelor sale cel tarziu la sfarsitul lunii iunie 2019. Comisia si Reteaua de Cooperare pentru Protectia Consumatorilor vor urmari indeaproape procesul de punere in aplicare a modificarilor.

“Daca Facebook nu isi va indeplini angajamentele, autoritatile de protectie a consumatorilor ar putea decide sa recurga la masuri de executare, inclusiv la sanctiuni”, se subliniaza in comunicatul Comisiei Europene.

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *