Comisia Europeana a lansat proceduri de infrigement impotriva a sapte state membre din cauza scandalului Volkswagen

Volkswagen 2Comisia Europeana (CE) a lansat joi proceduri de infrigement impotriva a sapte state membre deoarece au incalcat legislatia UE privind emisiile vehiculelor in cazul Volkswagen AG, transmit DPA, Reuters si Bloomberg, informeaza AGERPRES.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Volkswagen a anuntat recent ca va plati 16,3 miliarde de dolari, dupa ce a recunoscut ca ani de zile a folosit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel in SUA, acceptand sa rascumpere vehiculele de la consumatori si sa furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Germania, Marea Britanie, Spania si Luxemburg sunt acuzate ca nu au impus VW acelasi timp de amenzi ca in SUA, unde grupul german a recunoscut ca a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante, astfel incat masinile cu motoare diesel apareau cu emisii mai scazute de oxid de azot, substanta care provoaca boli respiratorii si afecteaza mediul.

Statele au incalcat reglementarile UE deoarece nu au folosit sistemele lor nationale de penalizare pentru a impiedica producatorii auto, cum ar fi Volkswagen, sa incalce legea.

De asemenea, Germania si Marea Britanie au refuzat sa prezinte toate informatiile care au fost stranse de investigatorii nationali referitoare la posibilele nereguli inregistrate la vehiculele Volkswagen.

In continuare, Volkswagen sustine ca dispozitivele instalate pe vehiculele sale diesel nu sunt ilegale conform reglementarilor UE.

Alte trei state — Cehia, Lituania si Grecia — sunt acuzate ca nici macar nu au inclus in legislatia lor nationala posibilitatea amendarii industriei auto pentru posibile incalcari ale legii.

“Autoritatile nationale din UE trebuie sa se asigure ca producatorii auto indeplinesc efectiv toate reglementarile legale”, a afirmat Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM.

Statele notificate joi au la dispozitie doua luni pentru a raspunde acuzatiilor CE.

Recent, seful producatorului auto, Matthias Mueller, a respins solicitarile ca VW sa compenseze clientii europeni din cauza scandalului emisiilor (Dieselgate), asa cum s-a intamplat in SUA. Mueller a declarat, pentru publicatia germana Welt am Sonntag, ca un acord similar ar fi neadecvat si imposibil din punct de vedere financiar.

“Nu este acceptabil ca Executivul sa nu-si asume niciun fel de consecinte reale in urma scandalului emisiilor si sa dea un cec in alb pentru inselatorii si deceptii. Trebuie sa se explice de ce companiile din Germania nu platesc amenzi. Nu este in regula ca soferii europeni de masini VW sa fie tratati mai rau ca cei din SUA”, a afirmat Oliver Krischer, parlamentar german de la Partidul Verzilor, de opozitie.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1