Comisia Europeana propune o noua taxa pentru gigantii Internetului

Comisia Europeana a propus, miercuri, o noua taxa pe cifra de afaceri a marilor companii din sectorul Internetului, afectat in prezent de un scandal de amploare privind protectia datelor, pe fondul amenintarilor privind un posibil razboi comercial cu SUA, informeaza AFP, transmite AGERPRES.

Propunerile prezentate raspund eforturilor depuse de statele membre pentru a gasi solutii permanente si durabile care sa asigure o contributie corecta la veniturile fiscale din partea companiilor care isi desfasoara activitatea in mediul online. Prima initiativa urmareste sa faca o reforma a normelor in materie de impozit pe profit, astfel incat profiturile sa fie inregistrate si impozitate acolo unde companiile au o interactiune semnificativa cu utilizatorii prin canalele digitale. Cea de-a doua propunere raspunde apelurilor primite din partea mai multor state membre in ceea ce priveste instituirea unui impozit intermediar care sa acopere principalele activitati digitale care, in prezent, nu sunt deloc impozitate in UE.

“Normele noastre care dateaza de dinainte de aparitia internetului nu permit statelor membre sa impoziteze companiile din domeniul digital care isi desfasoara activitatea in Europa atunci cand acestea nu sunt prezente fizic aici sau cand prezenta lor fizica este neglijabila. Aceasta situatie este ca o gaura neagra tot mai mare pentru statele membre, intrucat baza fiscala se deterioreaza. Toate acestea sunt motivele pentru care propunem astazi un nou standard juridic, dar si un impozit intermediar pe activitatile digitale”, a declarat comisarul european pentru afaceri economice si financiare, Pierre Moscovici.

Se va considera ca o platforma digitala are o “prezenta digitala” impozabila sau un sediu permanent virtual intr-un stat membru daca indeplineste unul dintre urmatoarele criterii: veniturile anuale ale companiei intr-un stat membru depasesc pragul de 7 milioane de euro; compania are peste 100.000 de utilizatori intr-un stat membru intr-un an fiscal; de asemenea, intr-un an fiscal, se incheie peste 3.000 de contracte comerciale de servicii digitale intre compania respectiva si utilizatorii comerciali.

In ceea ce priveste impozitul intermediar pe anumite venituri provenite din activitati digitale, acesta se va aplica veniturilor obtinute din activitati in cazul carora utilizatorii joaca un rol major in crearea de valoare si care sunt cel mai greu de reglementat prin normele fiscale actuale, cum ar fi veniturile obtinute din vanzarea de spatiu publicitar online, activitati de intermediere digitala care permit utilizatorilor sa interactioneze cu alti utilizatori si care pot mijloci vanzarea de bunuri si servicii intre acestia, precum si vanzarea de date generate pe baza informatiilor furnizate de utilizatori.

Veniturile fiscale vor fi colectate de statele membre in care sunt situati utilizatorii si se vor aplica numai companiilor cu venituri totale anuale de 750 de milioane de euro la nivel mondial si de 50 de milioane de euro la nivelul UE. In acest mod se poate asigura ca intreprinderile mai mici nou infiintate si in curs de extindere raman scutite de aceasta sarcina. Daca impozitul se va aplica la o cota de 3%, se estimeaza ca statele membre ar putea obtine venituri anuale de cinci miliarde de euro.

Propunerile legislative vor fi inaintate Consiliului spre adoptare si Parlamentului European spre consultare. In acelasi timp, UE va continua sa participe in mod activ la discutiile purtate la nivel mondial pe tema impozitarii economiei digitale in cadrul G20/OCDE si sa insiste asupra adoptarii unor solutii internationale ambitioase.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1