Consilierii locali PSD solicita lamuriri cu privire la serviciul de salubrizare

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

baia mare gunoi (2)Grupul de consilieri PSD din cadrul Consiliului Local Baia Mare a solicitat Primariei Baia Mare mai multe informatii cu privire la eficienta serviciului de salubrizare.

Redam mai jos o parte din textul social-democratilor, pe baza caruia consilierul Irina Smical a si prezentat in sedinta ordinara de joi, 29 septembrie, cateva aspecte pe aceasta tema.

Justificare demers:

  1. Constatari in teren privind insuficienta dotare cu recipienti pentru colectarea selectiva a deseurilor de la populatie;
  2. Lipsa totala a unui sistem de colectare separata a deseurilor periculoase din deseuri menajere;
  3. Incertitudinea privind gestionarea deseurilor din constructii si demolari in municipiul Baia Mare;
  4. Inchiderea definitiva a depozitului de deseuri municipale de la Satu Nou de Jos in 16 iulie 2017;
  5. Gradul mare de incertitudine privind termenul de finalizare a depozitului ecologic de deseuri de la Sarbi (com. Farcasa, jud. Maramures);
  6. Inexistenta unei Strategii locale cu privire la dezvoltarea si functionarea pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare in municipiul Baia Mare;
  7. Inexistenta unei predictii cu privire la costurile de salubrizare pe care cetatenii baimareni le vor suporta dupa inchiderea depozitului de deseuri de la Satu Nou de Jos.

Nevoia elaborarii/actualizarii urmatoarelor documente:

  1. Actualizarea urgenta a prevederilor Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare din municipiul Baia Mare nr. 27279/20.11.2006 – inclusiv anexele, raportat la legislatia in vigoare;
  2. Actualizarea Regulamentului de organizare si functionare a serviciilor publice de salubrizare in municipiul Baia Mare;
  3. Elaborarea Strategiei locale cu privire la dezvoltarea si functionarea pe termen mediu si lung a serviciului de salubrizare;
  4. Verificarea si luarea de masuri din partea reprezentantilor autoritatii publice locale referitor la conditiile si recipientele de colectare selectiva a deseurilor de la populatie.

Probleme stringente de solutionat / luat in lucru:

  1. Insuficienta colectare selectiva a celor patru fractii impuse prin lege (Legea nr. 211/2011; Legea nr. 101/2006) – lipsesc pe multe platforme recipientele de culoare verde pentru colectarea sticlei;
  2. Lipsa unui program de colectare selectiva a deseurilor periculoase din deseurile menajere;
  3. Numar insuficient de contracte de colectare selectiva cu organizatiile de preluare a responsabilitatii producatorului, respectiv cu operatorii reciclatori incheiate direct de catre acestia si Autoritatea Administratiei Publice Locale;
  4. Insuficienta gestionare a biodeseurilor – pe platforma SPAU se valorifica doar biodeseurile vegetale din gradini si parcuri. Exista o Strategie de gestionare a deseurilor biodegradabile nepericuloase de la populatie?
  5. Elaborarea unui Program de informare si constientizare a cetatenilor municipiului Baia Mare cu privire la colectarea selectiva a deseurilor menajere de la sursa;
  6. Masuri coercitive (amenzi sau tarife majorate) pentru situatiile in care persoanele fizice si juridice nu respecta reglementarile privind depozitarea separata a deseurilor in recipientele distinct colorate si inscriptionate; Aceste masuri/norme vor fi puse in practica dupa implementarea programului de informare si constientizare a cetatenilor si dupa asigurarea conditiilor pentru preluarea selectiva a deseurilor;
  7. Inexistenta/insuficienta cosurilor pentru colectarea deseurilor stradale in parcuri, locuri de joaca si strazi de categoria a III-a si a IV-a. Cetatenii nu au unde arunca deseurile personale, respectiv dejectiile de la animalele de companie;
  8. Conform actului aditional nr. 1 la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare din municipiul Baia Mare nr. 27279/20.11.2006, la art. 2 din acesta se face o exceptare pentru operatorul de salubrizare din municipiul Baia Mare, prin alin. 11 ”de a beneficia de exclusivitatea prestarii serviciului de salubrizare menajera si stradala in municipiul Baia Mare, cu exceptia salubrizarii zonelor verzi, a locurilor de joaca si a recipientelor de colectare deseuri montati in aceste zone” – Cine exercita acest serviciu?
  9. Prin actul aditional nr. 1 la Contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare din municipiul Baia Mare nr. 27279/20.11.2006, perioada de valabilitate a contractului de concesiune se prelungeste pana la 1 decembrie 2018 si intrucat depozitul de deseuri municipale de la Satu Nou de Jos va fi inchis la data de 16 iulie 2017, se pune problema locului de depozitare a deseurilor care vor fi preluate incepand cu anul 2017. Unde se vor depozita deseurile colectate de pe raza administrativ teritoriala a Primariei Baia Mare si care vor fi tarifele pentru transport / depozitare / incinerare in conditiile in care depozitul ecologic de la Sarbi nu va fi finalizat?
  10. Ce strategie are autoritatea administratiei publice din Baia Mare pentru gestionarea deseurilor din constructii si demolari? Avem un astfel de depozit? Daca da, cine il administreaza? Cu ce costuri si in ce locatie? Exista un punct/puncte de valorificare a deseurilor din constructii si demolari in municipiul Baia Mare?
  11. Conform Sistemului de Management Integrat al Deseurilor din judetul Maramures, in municipiul Baia Mare va exista o platforma pentru colectarea deseurilor voluminoase. Cine va administra platforma si ce categorii de deseuri se vor depozita pe ea?
  12. Exista o analiza SWOT cu privire la sistemul actual de salubrizare a municipiului Baia Mare? Care sunt punctele slabe si cum pot fi ele remediate? Ce oportunitati exista? Care sunt amenintarile?
  13. Care va fi impactul asupra comunitatii in cazul in care se va sista depozitarea deseurilor pe depozitul de la Satu Nou de Jos iar depozitul de la Sarbi (com. Farcasa) nu va fi functional? Exista o predictie conturata? A fost populatia informata?

Vlad HERMAN

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

2 Comments

  1. mmm

    va dati seama cat de penibil … adica consilierii care ar trebui sa rezolve toate aceste probleme solicita primariei, adica insitutiei inc are ei lucreaza, toate aceste lucruri … ca si cum acuma eu la locul de munca as solicita ca cineva sa imi faca treaba … stiti ce ar trebui sa faca consilierii PSD, dar nu o sa faca ca sunt slugile banilor si ai lui Chereches … sa vina sa faca un audit contabil sa ne arate cati bani a primit Drusalul, cati bani au primit cei de la URBIS, in ce stadiu sunt platile catre cei care fac lucrari fantasgorice prin oras si nu in ultimul rand sa ne spuna unde se duc zecile de milioane de euro luate imprumut de la banca de catre Chereches …

    Reply
  2. Irina Smical

    Va multumesc “mmm” pentru recomandare. Interpelarea s-a facut intrucat e timpul ca autoritatea administratiei publice locale sa devina transparenta. Pentru a putea lua masuri avem nevoie sa cunoastem pe deplin situatia din toate punctele de vedere. Referitor la afirmatia dvs. ca am fi slugile banilor si a lui Chereches, nu stiu de ce ati recurs la asa ceva. Aveti vreo dovada cu privire la cele afirmate?! Poate ar fi mai bine sa nu facem speculatii rautacioase. Va invit sa ma abordati personal pentru a ma cunoaste. Ca sa schimbam lucrurile in bine pentru comunitate avem nevoie de conlucrare cu cetatenii. Va rog sa ne faceti sugestii si sa ne informati cu privire la orice problema care priveste comunitatea baimareana. Va multumesc si va doresc numai bine.

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2