septembrie 20, 2019

Consiliul UE a aprobat standarde mai stricte de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme si camionete

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Consiliul Uniunii Europene a aprobat luni standarde stricte de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme si camionete, fiind astfel mai aproape de indeplinirea obiectivelor sale in materie de clima, a anuntat, luni, Ministerul Transporturilor, informeaza AGERPRES.

“UE face ca transportul rutier sa devina mai curat, stabilind noi standarde stricte de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme si vehicule utilitare usoare. In acest fel, UE va fi mai aproape de indeplinirea obiectivelor sale in materie de clima si se va asigura faptul ca producatorii de autoturisme contribuie la eforturile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera”, se arata in comunicat.

Scopul regulamentul adoptat luni de Consiliu este sa garanteze ca, din 2030, autoturismele noi vor emite, in medie, cu 37,5% mai putin CO2, iar camionetele noi, in medie, cu 31% mai putin CO2 comparativ cu nivelurile din 2021.

“Intre 2025 si 2029, atat autoturismele, cat si camionetele vor avea obligatia de a emite cu 15% mai putin CO2. Acestea sunt obiectivele privind intregul parc de vehicule de la nivelul UE. Eforturile de reducere a emisiilor de CO2 se vor distribui intre producatori pe baza masei medii a parcului lor de vehicule”, se arata in comunicat.

Potrivit MT, Comisia a prezentat propunerea privind noul regulament in noiembrie 2017, ca parte a celui de-al treilea pachet privind mobilitatea curata. Parlamentul European si-a adoptat pozitia la 3 octombrie 2018, iar Consiliul a convenit asupra pozitiei sale (abordare generala) la 9 octombrie 2018.

Negocierile cu Parlamentul European au inceput la 10 octombrie 2018 si s-au incheiat la 17 decembrie sub forma unui acord provizoriu, care a fost confirmat de ambasadorii la UE ai statelor membre la 16 ianuarie 2019. Adoptarea formala a noilor norme de catre Consiliu astazi reprezinta etapa finala a procedurii.

Scopul general al propunerii este de a contribui la realizarea obiectivelor Acordului de la Paris si la atingerea obiectivului la nivelul UE de reducere cu 30% pana in 2030 comparativ cu nivelurile din 2005 pentru sectorul non-ETS (schema de comercializare a emisiilor) stabilit de Comisia Europeana, care este transpus in obiective nationale in cadrul Regulamentului privind partajarea eforturilor.

Masurile si obiectivele propuse se bazeaza pe cadrul de politici privind clima si energia si pe Strategia privind uniunea energetica, ce urmareste reducerea emisiilor si a consumului de energie in sectorul transporturilor. Necesarul redus de combustibili fosili va imbunatati, de asemenea, siguranta alimentarii cu energie in UE si va duce la reducerea dependentei noastre de importurile de energie din tari terte

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *