Constructorii auto europeni trag un semnal de alarma asupra efectelor automobilelor electrice asupra locurilor de munca

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Comisia Europeana subestimeaza impactul unei dezvoltarii prea rapide a vehiculelor electrice asupra locurilor de munca din industria auto, au avertizat constructorii auto europeni pe baza unui raport publicat marti de firma FTI Consulting, informeaza AFP, transmite AGERPRES.

“Comisia recunoaste ca vehiculele electrice au nevoie de mai putina mana de lucru decat vehiculele echipate cu un motor cu combustie interna insa studiul FTI arata ca CE subestimeaza impactul negativ al tintelor sale privind limitarea emisiilor de CO2”, afirma Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) intr-un comunicat de presa.

Aceasta critica deschisa a uneia din masurile principale din Pachetul pentru Mobilitate Curata intervine cu cateva zile inaintea unui vot important in cadrul comisiei de mediu din Parlamentul European cu privire la acest pachet legislativ.

La inceputul lunii noiembrie 2017, executivul european propus impunerea unei reduceri cu 30% in medie a emisiilor de CO2 ale autoturismelor particulare pana in 2030.

“Producatorii auto doresc sa faca tranzitia spre vehiculele cu emisii zero. Cu toate acestea, intregul lant de productie european va trebui sa se transforme intr-un ritm care este sustenabil, care sa protejeze mediul si viabilitatea pe termen lung a sectorului” a declarat secretarul general de la ACEA, Erik Jonnaert.

Parlamentul European si Consiliul Uniunii Europene (care reprezinta statele membre) discuta in prezent care sunt propunerile lor vis a vis de aceasta propunere, inainte de a putea demara negocieri intre institutii.

Un proiect de raport al Comisiei de Mediu din Parlamentul European, care va fi votat saptamana urmatoare, avanseaza obiective mult mai ambitioase: o reducere de 50% a emisiilor de CO2 pana in 2030, precum si obiective ambitioase in materie de productie de vehicule cu emisii reduse.

Raportul Comisiei de Mediu este un preambul al pozitiei Parlamentului, care cel mai probabil va fi votata in luna octombrie.

Insa, potrivit ACEA un “mars fortat” in ceea ce priveste productia de vehicule electrice ar fi foarte daunator pentru industria auto, si ar lovi in mod disproportionat producatorii de componente auto. Productia si mentenanta vehiculelor echipate cu baterii electrice necesita mai putina mana de lucru pentru ca tehnologia lor este mai putin complexa si ele contin mai putine piese detasate, reamintesc constructorii.

ACEA subliniaza ca industria auto este responsabila pentru mai mult de 11% din locurile de munca din industria manufacturiera in UE. Insa in 14 regiuni din UE, concentrate in Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, Romania, Suedia si Marea Britanie, sectorul auto reprezinta chiar mai mult de 20% din locurile de munca din industria manufacturiera. UN avans fortat spre automobilele electrice vor afecta in mod disproportionat locurile de munca in aceste regiuni, se arata in raportul FTI.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1