Continental: In sase ani, producatorii auto germani nu vor mai dezvolta noi motoare cu combustie

Este putin probabil ca producatorii auto germani sa dezvolte noi motoare cu combustie in sase ani deoarece isi concentreaza investitiile in domeniul vehiculelor electrice si fara sofer, a afirmat joi Wolfgang Schaefer, directorul financiar al Continental AG, al doilea mare producator european de componente auto si anvelope, transmit DPA, Reuters si Automotive News, informeaza AGERPRES.

Companii cum ar fi Volkswagen, Daimler si BMW se confrunta cu presiuni pentru reducerea emisiilor motoarelor diesel, in urma scandalului emisiilor (Dieselgate).

Miercuri, mai multi ministri si directori ai unor companii auto germane s-au intalnit pentru a gasi metode prin care sa se reduca poluarea in orase, sa fie eliminate interdictiile care vizeaza autovehiculele diesel si sa reabiliteze reputatia industriei auto germane. De asemenea, acordul de miercuri include infiintarea unui fond care va promova un transport sustenabil in orase si subventii pentru cei care renunta la vehiculele diesel mai vechi.

Producatorii auto Volkswagen, Daimler si BMW au acceptat sa actualizeze in Germania sistemele software la 5,3 milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluarii. Costurile sunt estimate la cel putin 500 de milioane de euro (592 de milioane de dolari),

Continental, care produce regulatoare de motoare diesel pentru evacuarea gazelor de esapament si senzori pentru masurarea nivelului de oxid de azot, se asteapta ca din 2023 firmele auto germane sa renunte la eforturile de a dezvolta noi motoare cu combustie.

“Va fi dezvoltata din nou o noua generatie de motoare cu combustie dar dupa aceea, aproximativ in jurul anului 2023, nu vor fi mai fi dezvoltate altele deoarece nu se justifica din punct de vedere economic deoarece accentul se va pune pe vehiculele electrice si fara sofer”, a explicat Wolfgang Schaefer.

Marea Britanie si Franta intentioneaza sa interzica vanzarilor de autoturisme pe benzina si motorina din 2040, cand se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluarii, in timp ce Tesla, cel mai mare producator auto in termeni de capitalizare bursiera, a livrat primilor 30 de clienti — toti angajati ai Tesla — cel mai nou model, sedanul Model 3, destinat sa devina un automobil electric accesibil publicului larg.

Rezolvarea scandalului emisiilor va fi dificila in Germania unde una din cinci slujbe depinde de industria auto, iar mai mult de jumatate din excedentul comercial al tarii vine din acest sector. Aproximativ 800.000 de germani lucreaza in domeniul auto.

Anul trecut, aproximativ 46% dintre masinile vandute in Germania au avut un motor diesel, dar cererea este in scadere pe fondul scandalului emisiilor.

Incepand din luna septembrie 2015, cand Volkswagen a recunoscut ca a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru ca nu face suficient pentru a diminua poluarea masinilor, dar si pentru legaturile stranse cu producatorii auto. Acest subiect a devenit o tema importanta inaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Guvernul de la Berlin vrea sa arate ca ia masuri pe masura ce organizatiile de mediu incep sa obtina castig de cauza in justitie pentru a forta marile orase sa interzica circulatia vehiculelor diesel. In acelasi timp, ministrii nu vor sa prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei si de asemenea asigura 800.000 de locuri de munca.

“Avem nevoie in continuare de o industrie auto puternica. Vrem ca producatorii nostri auto sa aiba in continuare succes pe plan mondial si sa continue sa construiasca cele mai bune autovehicule”, a declarat Armin Laschet, premierul landului Renania de Nord-Westfalia, unde sunt amplasate mai multe uzine auto.

In prezent, pe drumurile din Germania circula aproximativ 15 milioane de autovehicule diesel, care sunt responsabile pentru aproximativ 40% din emisiile de oxid de azot din marile orase.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1