Contribuabilii persoane fizice isi vor putea verifica electronic situatia fiscala

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

taxe-impozite-ghiseuContribuabilii persoane fizice din toata tara isi vor putea verifica electronic situatia fiscala incepand de luni, 15 decembrie 2014, la trei luni dupa ce Spatiul Privat Virtual a fost lansat si a functionat ca proiect pilot, initial pentru contribuabilii din Bucuresti si Ilfov, informeaza Ministerul Finantelor Publice, printr-un comunicat remis AGERPRES.

Spatiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus in functiune in Romania, prin intermediul caruia o persoana fizica isi va putea consulta online propria situatie fiscala.

‘Am multumirea ca in timpul mandatului am initiat si pus in aplicare mai multe proiecte de modernizare a administratiei fiscale, de incurajare a interactiunii online dintre fisc si contribuabili. Serviciul Spatiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, insa cu multa pricepere si implicare de catre specialistii din MFP si ANAF’, a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Pentru a accesa ‘Spatiul privat virtual’, persoanele fizice vor trebui sa se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/ parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.

Comunicarea electronica in Spatiul Privat Virtual se face atat dinspre contribuabil catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil. Contribuabilii au acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala: soldul obligatiilor neachitate; decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta); nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online; informatiile cuprinse in declaratia 112 — respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale in functie de veniturile realizate.

Proiectul va fi dezvoltat, in sensul ca se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Serviciul va fi dezvoltat treptat, in baza unui calendar ce urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.

Persoanele fizice care se vor inregistra in sistemul electronic vor avea la dispozitie adrese de email si numere de telefon ale Directiei asistenta contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicatii cu privire la obligatiile de plata sau pentru a solicita alte informatii.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2