Copiii bilingvi nu sunt mai inteligenti decat cei monolingvi

PNL


Exercitiile bilingve nu ii fac pe copii mai inteligenti, conform unui studiu efectuat de o echipa internationala de oameni de stiinta, publicat in cea mai recenta editie a jurnalului stiintific Plos One si citat de agentia Xinhua, relateaza Agerpres.

Cercetarea nu a identificat nicio dovada potrivit careia copiii bilingvi ar avea rezultate mai bune la amintirea instructiunilor, controlul raspunsurilor si trecerea cu rapiditate de la o sarcina la alta in comparatie cu cei monolingvi.

Oamenii de stiinta de la Universitatea din Knoxville, Tennessee, si de la Universitatea Ruhr din Germania au utilizat un test computerizat pentru a compara functiile executive in cazul a doua grupuri de copii cu varste cuprinse intre 5 si 15 ani din Germania. Primul grup a fost alcatuit din 242 de copii care vorbeau limbile turca si germana, iar al doilea a fost format din 95 de copii care comunicau doar in germana. Dupa ce au fost luati in calcul factori precum varsta, sexul, memoria functionala si nivelul de educatie al mamelor, concluziile studiului nu au relevat diferente semnificative intre functiile executive ale copiilor din cele doua grupuri, alcatuite din imigranti turci in Germania si nativi germani.

Functiile executive reprezinta abilitati cognitive de nivel inalt care le permit oamenilor sa prezinte un comportament adaptabil, orientat catre un scop in situatii complexe, se arata in studiu. Potrivit cercetatorilor, capacitatea de a vorbi doua limbi poate aduce copiilor beneficii sociale, oferindu-le mai multe oportunitati, insa nu le ofera un avantaj din punct de vedere intelectual.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1