Copiii nascuti prematur prezinta un risc crescut de tulburari de autism

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

copil-autismNasterile premature pot altera conectivitatea intre diferite parti ale creierului, ceea ce ar putea creste riscul de tulburari de autism si deficit de atentie, potrivit unui studiu britanic publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) din SUA, informeaza AFP citata de Agerpres.

Studii anterioare demonstrasera deja ca autismul si tulburarile de concentrare ii afecteaza mai frecvent pe prematuri.

Cercetatorii de la Kings College din Londra au utilizat un RMN (imagistica prin rezonanta magnetica) pentru a examina conexiunile specifice din creierul a 66 de copii, dintre care 47 s-au nascut inainte de saptamana a 33-a de gestatie, iar restul de 19 copii au venit pe lume la termen.

Autorii s-au concentrat asupra conexiunilor din creier dintre talamus, centrul reflexelor emotionale, si cortex, materia cenusie din jurul emisferelor cerebrale care joaca un rol cheie in multe functii cognitive, scrie AFP.

Oamenii de stiinta britanici au descoperit ca cei nascuti in perioada normala de gestatie au avut structuri cerebrale in mod remarcabil similare cu cele ale adultilor in acele parti ale creierului, fapt care confirma ca legaturile cerebrale sunt bine dezvoltate de la nastere.

In schimb, la copii nascuti prematur cercetatorii au gasit mai putine conexiuni cerebrale intre talamus si cortex, dar mai multe cu o parte a cortexului lateral care joaca un rol in prelucrarea semnalelor faciale, ale buzelor, maxilarului, limbii si gatului.

Acest lucru ar putea fi explicat prin faptul ca acesti copii prematuri sunt alaptati la san sau cu biberonul mai mult decat copiii nascuti la termen, mai noteaza AFP.

Potrivit cercetatorilor, mai putina conectivitate in cortex joaca un rol major in abilitatile cognitive care ar putea fi legate la acesti copii, mai tarziu in viata, de o frecventa mai mare a dificultatilor de concentrare si de relationare cu ceilalti.

“Urmatorul pas in munca noastra este intelegerea legaturii dintre aceste observatii si dificultatile de invatare, de concentrare si de socializare cu care un mare numar dintre acesti copii se confrunta atunci cand cresc”, a comentat dr. Hilary Toulmin, de la centrul pentru dezvoltarea creierului din cadrul King’s College, principalul autor al studiului.

“Datorita tehnologiei imagistice inexistente in urma cu cativa ani, acum este posibil sa fie observate conexiunile creierului la copii si sa fie masurata dezvoltarea creierului lor, ceea ce este de natura sa duca la progrese remarcabile in medicina”, considera profesorul David Edwards de la Kings College, care a condus aceasta cercetare, mai noteaza AFP.

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1