Copiii se simt singuri, încrederea lor în părinţi a scăzut în 2020 și unul din 5 copii nu se simte susţinut de familie

Pandemia şi şcoala exclusiv în online au dus la o izolare a elevilor, care nu au mai comunicat la fel de mult cu profesorii, colegii şi, deşi au locuit în aceeaşi casă, nici cu părinţii. Pe fondul sentimentului de singurătate resimţit de copii, aceştia sunt mult mai vulnerabili la pericolele şi modele negative din mediul online, atrage atenția World Vision într-un comunicat de presă.

În timpul pandemiei de COVID-19, peste 20% dintre copiii care trăiesc în mediul rural afirmă că sunt doar uneori sau nu sunt niciodată fericiți, iar o pondere de 7% afirmă că au o viață rea, se arată în studiul Bunăstarea copilului din mediul rural derulat în 2020 de Fundaţia World Vision România.

„Instigarea copiilor la atacuri împotriva profesorilor, pe care Fundaţia World Vision România o condamnă ferm, este simptomul unei crize de autoritate atât în familie, cât şi în şcoală, unde corpul profesoral joacă un rol esențial. Profesorii nu pot fi în niciun caz considerați inamici ai copiilor sau ai drepturilor și libertăților acestora. Discuțiile și argumentele despre teme de interes pentru societate, precum educația, nu se pot duce decât într-un climat de civilitaţie, cu respect reciproc pentru punctele de vedere ale tuturor părților”, se arată într-un comunicat World Vision.

ONG-ul, care lucrează cu peste 20.000 de copii şi părinţi din comunităţile rurale, avertizează că de educație au nevoie însă și părinții, mai ales cei din categoriile vulnerabile.

Studiul Bunăstarea copilului din mediul rural derulat în 2020 de Fundaţia World Vision România arată că aproape o cincime din copiii de la țară nu se simt susţinuţi niciodată de toată familia, incluzând aici membrii familiei extinse (unchi, mătuși etc.).

6% dintre copii nu au încredere niciodată, sau doar uneori, în adulții cu care locuiesc.

8% dintre copii cred că familia nu este niciodată alături de ei când au nevoie de ajutor, iar 23% dintre ei susţin că un membru al familiei petrece timp cu ei doar uneori sau niciodată.

Încrederea copiilor în părinţi a scăzut cu 14% în 2020, ajungând la 79%.

Pe acest fond, succesul public al unor personaje care insuflă şi instigă la ură şi care au priză la copii nu este deloc surprinzător, spun experții World Vision.

Pentru acești copii, principala sursă de informare despre subiecte extrem de sensibile precum violența sexuală, conform unui studiu World Vision din 2019, este Internetul (pentru o treime dintre ei), inclusiv site-urile pornografice.

World Vision România consideră că, în plus față de reforma sistemului public de educație, avem nevoie de soluții de educație nonformală pentru a combate astfel de fenomene, precum şi de dezvoltarea de competente digitale şi safe internet pentru copii, încă din învăţământul preșcolar.

„Ne aflăm pe o pantă periculoasă. Generațiile care se află în pragul maturizării și de care depinde viitorul țării trebuie să beneficieze de educație împotriva știrilor false, de educație civică și juridică, de educație cu privire la siguranța pe internet și bullying, inclusiv manifestările sale online. Tranziția forțată către o școală digitală înseamnă, printre altele, că trebuie să acceptăm că trăim într-o nouă realitate, la care este nevoie să ne adaptăm. Altfel, primele victime vor fi cei mai vulnerabili dintre noi: copiii fără posibilităţi materiale şi lipsiți de apărare”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu