Cum a ajuns un tânar care livra pizza să construiască o afacere de peste 1 miliard la 25 de ani, în garajul său

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Un tânăr antreprenor din Worcestershire, Marea Britanie, a fost inclus într-o listă exclusivistă de miliardari, după ce compania sa a fost evaluată la 1,45 miliarde de dolari, informează businessmagazin.

Ben Francis este fondatorul mărcii Gymshark, cu sediul în Solihull. Antreprenorul tocmai a semnat un acord de milioane de lire sterline cu firma americană de investiţii General Atlantic, în urma căruia a ajuns miliardar, iar compania sa a fost inclusă în lista unicorinilor – companii evaluate la peste 1 miliard de dolari, realizare atinsă de numai 25 de companii din Marea Britanie, scriu cei de la birminghammail.co.uk. Ce este extraordinar în povestea sa vine din faptul că a pornit businessul având sediu într-un garaj, în care cosea singur echipamente sportive.

Deşi nu a avut rezultate grozave la şcoală, la vârsta de 17 ani a început să meargă la sală, activitate care s-a transformat în principalul său hobby. Pasionat atât de computere, cât şi de sport, Francis a creat două aplicaţii de fitness pentru iPhone: Fat Loss Abs Guide şi iPhysique, ambele devenind populare. Tânărul a lansat apoi un site web pe care a început să vândă suplimente pentru fitness. A durat şase săptămâni până a înregistrat prima sa vânzare. Aşa s-a născut, în 2012, brandul Gardenshark.

Pe vremea aceea, Francis lucra serile ca livrator pentru Pizza Hut. Motivat de succesul site-ului, tânărul a cumpăra şi o maşină de cusut, lansând prima gamă de îmbrăcăminte din portofoliul Gardenshark. Ideea a venit din dorinţa de a crea haine cu mărimi mai potrivite, pe care nu le găsea în magazinele de profil, şi pe care a decis să le fabrice el însuşi. Iniţial, le ambala singur şi tot el le ducea la poştă, livrând pentru fiecare client individual. După doi ani, veniturile anuale ale start-up-ului său au atins 250.000 de lire sterline, aşa că antreprenorul a renunţat să livreze pizza pentru a se concentra asupra companiei sale.

A mers la o expoziţie de body building şi şi-a prezentat echipamentul. El a fost unul dintre primii care a folosit influencerii de pe reţelele de socializare pentru a-şi promova produsele, a trimis haine culturiştilor cunoscuţi publicului, primind în schimb o expunere în masă.

Ultimele date ale companiei arată vânzări de 176,1 milioane de lire sterline (231 milioane de dolari) şi profituri de 18,4 milioane de lire sterline, rezultate înregistrate până în iulie 2019, dar Francis spune că în ultimele 12 luni aceste cifre au crescut cu 50%.

Acum, vrea să-şi transforme compania într-un „brand cu adevărat global”, de talia unor jucători precum Nike sau Adidas. De aceea a solicitat ajutorul General Atlantic, care a cumpărat o participaţie de 21% din companie, în timp ce Francis deţine 70%. În prezent, brandul are un număr de 4,7 milioane de urmăritori pe Instagram şi 1,7 milioane pe Facebook.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *