Cum iti aliniezi strategia de business la situatia de criza: Da dovada de empatie!

Intr-un moment in care comportamentul de cumparare si prioritatile clientilor s-au schimbat considerabil, principala preocupare a antreprenorilor este sa isi sustina business-ul si in acelasi timp sa isi protejeze angajatii, clientii si partenerii. Cosmin Daraban, CEO al platformei eCommerce GoMag, ofera multiple sfaturi despre cum sa iti aliniezi afacerea in aceasta perioada de criza.

In aceasta perioada dificila din punct de vedere economic si nu numai, indiferent ca #StaiAcasa sau ai un business care implica prezenta ta si a echipei tale pe teren, este momentul sa iti aliniezi strategia de business la situatia de criza, pentru a limita pe cat posibil implicatiile pe termen lung. Este nevoie sa ne adaptam la modul de lucru la distanta si la nevoile pietei. Ne indreptam cu pasi siguri spre crearea de instrumente care vor ajuta la digitalizarea economiei ”, spune Cosmin Daraban, CEO & co-fondator GoMag.

GoMag, una dintre cele mai populare platforme autohtone de ecommerce, a pregatit o serie de sfaturi esentiale care sa ajute antreprenorii din online sa iti sustina afacerea in perioada urmatoare.

  • Pregateste afacerea si site-ul pentru perioada de dupa criza.

Daca deocamdata planurile pe termen lung sunt nesigure, gandeste un plan in fiecare dimineata si tine-te de el pe ziua respectiva. Maine actualizeaza planul la situatia de moment si urmareste evolutia. Poimaine, tot asa. Simpla existenta a unei rutine normale in perioada de stres, te va ajuta sa ramai in control.

De asemenea, acum e momentul potrivit sa iti imbunatatesti prezenta online. Ruleaza audit-uri asupra site-ului si vezi care e statusul actual (cat de simplu sau greu e de folosit, SEO, reclame, optimizarea ratei de conversie etc.). Vezi unde poti imbunatati paginile site-ului si fluxul de vanzare catre client: fa-ti o strategie de SEO pentru ca oamenii sa te gaseasca mai usor in Google, imbunatateste experienta utilizatorilor in site si creeaza un plan de continut (creare continut nou si actualizare continut exsitent.

 

Rezerva-ti 1 ora pe zi, maximum, sa te gandesti cum sa iti transformi si optimizezi modelul de business pentru a continua sa rezisti pe piata. Incearca sa vezi aceasta perioada ca pe o oportunitate de a analiza ce functioneaza in business-ul tau, de a construi o strategie eficienta pe termen scurt si un plan realizabil pe termen lung.

  • Comunica in continuare cu clientii, spune-le ce se schimba si tine-i la curent cu masurile pe care le iei.

Nu e momentul sa te opresti din comunicarea cu clientii (niciodata nu ar trebui sa te opresti din comunicare). Posteaza pe retelele sociale care sunt modificarile in interactiunea cu clientii, arata-le cum ti-ai pregatit produsele, depozitul, oamenii etc.

Spune-le cum arata acum fluxul de logistica atunci cand comanda de la tine. Ruleaza o reclama pe audiente noi cu aceste informatii. Trimite-le un email (atentie, incearca sa segmentezi baza si sa le trimiti email-ul cu informatii de interes in functie de segment).

  • Dezvolta parteneriate cu furnizori locali, vinde produse romanesti, pentru a substitui importurile.

Transporturile si logistica nu sunt inca atat de grav afectate, insa nu te poti baza ca la fel vor sta lucurile si peste 2 saptamani. Gaseste furnizori locali pentru produsele tale si discutati despre conditiile necesare pentru a deveni distribuitorul lor. Anunta publicul ca vinzi produse romanesti, prezinta-ti furnizorii pentru a crea incredere si pentru a le arata clientilor ca iti pasa de ei.

  • Creeaza continut nou (pe blog, in pagini, pe email), util in aceasta perioada si actualizeaza paginile cu informatii esentiale

Spune-le oamenilor cum sa iti foloseasca produsele in aceasta perioada. Creeaza articole si video-uri tutorial, utile, pentru a raspunde consumului mare de informatii in aceasta perioada. Spune-le concret cum ii ajuta produsele tale, nu cat sunt de bune. Linisteste-i, explicandu-le cum are loc procesul de comanda, de la depozit, pana la usa lor. Actualizeaza articolele sau paginile cu continut descarcabil cu informatii la zi. Documenteaza produsele in amanunt. Actualizeaza paginile cu informatii care raspund intrebarilor frecvente ale clientilor tai in aceasta perioada. Foloseste timpul pe care il ai la dispozitie pentru a crea descrieri de produs originale, mai bine documentate. Adauga toate datele, reale si corecte, de care au nevoie clientii pentru a se hotari sa cumpere (mai ales daca e vorba de produse care sunt foarte cautate acum)

  • Este posibil sa fie nevoie sa regandesti modelul de business, pentru a putea functiona in continuare

Nu-ti fie teama sa faci asta, pentru ca acum ai o multime de solutii care te pot ajuta sa pivotezi mai usor. Poate va fi nevoie sa faci parteneriate noi sau sa mizezi doar pe 1-2 categorii de produse. Sau sa folosesti online-ul exclusiv dupa ce pana acum ai vandut doar offline sau sa gasesti noi furnizori. Sau sa oferi vouchere care pot fi folosite peste 6 luni, 1 an, 1 an jumatate. Gandeste-te cum iti poti reorienta afacerea pentru a veni in intampinarea nevoilor clientilor in aceasta perioada.

  • Promoveaza produsele ieftine si pe cele foarte cautate

Ai sanse mici sa vinzi produse scumpe in aceasta perioada, mai ales daca nu sunt “esentiale”. Promoveaza produsele ieftine si pe cele cu preturi medii, prin campanii punctuale . Ofera transport gratuit pentru produsele intens cautate in aceasta perioada sau pentru anumite categorii, de exemplu. Foloseste-te de rapoartele din Analytics si platforma pentru a vedea cum evolueaza lucrurile pe nisa ta, in site-ul tau. Creste sau scade bugetul de promovare in functie de datele de aici, nu dupa ureche.

  • Verifica stocurile si creaza campanii de discount pentru produsele care risca sa ramana nevandute.

Nu iti lasa banii blocati in stocuri. Chiar daca esti nevoit sa le vinzi cu un profit mai mic decat ti-ai propus initial, mai bine iti recuperezi costurile acum, decat sa ramai cu ele pe cap. Daca ai multe categorii, imparte campaniile pe perioade, cu landing page-uri specifice fiecarei categorii / perioade (de ex. oferta de weekend, happy hour, oferte exclusiv pentru abonati, oferte exclusiv pentru cei de pe Facebook etc.)

Mai multe pe wall-street.ro

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu