Cum trebuie sa mancam pentru a ne reduce riscul de cancer?

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Fructe rosii (c) news.slnutrion.comRecomandarile au fost publicate recent in Journal of the American College of Nutrition si vin din partea unei organizatii non-profit din SUA, Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM). Recomandarea generala este de a da prioritate alimentelor de origine vegetala.

Recomandarile PCRM – o organizatie cunoscuta pentru promovarea alimentatiei vegetariene – sunt similare celor venite din partea unor asociatii dedicate in mod special problemei cancerului, cum ar fi American Cancer Society, desi sunt ceva mai „drastice” in ceea ce priveste evitarea anumitor grupe de alimente.

Colleen Doyle, dietician si director responsabil de problemele nutritiei si ale activitatii fizice in cadrul American Cancer Society, recomanda ca oamenii sa evite caderea in extreme si sa isi foloseasca bunul-simt: in functie de situatia individuala a fiecaruia, o reducere semnificativa a consumului anumitor alimente – fara a le elimina neaparat – poate micsora totusi riscul aparitiei cancerului.

Iata cele 6 recomandari:

1. Mancati mai multe fructe si legume, in special legume cu frunze verzi, pentru a reduce riscul de cancer, in general. Acestea contin compusi fitochimici cu rol protector.

2. Consumati produse din soia – fermentate, precum tofu, tempeh sau edamame – pentru a reduce riscul aparitiei sau reaparitiei cancerului mamar.

3. Limitati sau excludeti din alimentatie produsele lactate, pentru a reduce riscul cancerului de prostata. Unel studii au sugerat o corelatie intre consumul de lactate si riscul cancerului de prostata. Alte studii, insa, au aratat ca aceste produse ar micsora riscul aparitiei cancerului colorectal. Ca o linie de mijloc, dr. Doyle recomanda ca barbatii care au avut in familie cazuri de cancer de prostata sa limiteze consumul de produse lactate.

4. Limitati sau evitati alcoolul pentru a reduce riscul de cancer al gurii, faringelui, laringelui si esofagului, al cancerului colorectal si de san. Conform raportului PCRM, o bautura alcoolica pe saptamana mareste riscul cancerului gurii, al faringelui si laringelui cu 24%; 2-3  bauturi alcoolice pe zi sporesc riscul cancerului colorectal cu 21%. (Totusi, cancerul gurii, al faringelui si laringelui sunt rare la nefumatori.)

American Cancer Society este mult mai moderata in recomandari: nu mai mult de 2 bauturi alcoolice pe zi pentru barbati si una pentru femei.

5. Evitati carnea rosie si mezelurile, pentru a reduce riscul cancerului colorectal. Renuntarea la aceste alimente reduce si riscul aparitiei bolilor de inima, a diabetului si a accidentelor vasculare cerebrale.

6. Evitati alimentele prajite si fripte, pentru a reduce riscul de cancer colorectal, mamar, de prostata, de rinichi si pancreas. Aceste moduri de gatire maresc continutul de amine heterociclice, compusi chimici daunatori organismului.

Respectarea acestor recomandari nu garanteaza, desigur, ca o persoana nu se va imbolnavi de cancer, dar micsoreaza sansele aparitiei lui. Dupa datele Organizatiei Mondiale a Sanatatii, pana la 30% dintre cancere pot fi atribuite unei alimentatii nesanatoase. Restul apar cu contributia altor factori, precum fumatul, poluarea si predispozitiile genetice, care pot afecta o persoana indiferent de felul in care mananca.

Sursa: Live Science

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2