Daimler va extinde reducerile de costuri, după pierderile trimestriale previzionate în T2

Daimler AG va extinde reducerile de costuri, deoarece se aşteaptă să raporteze în trimestrul doi din 2020 pierderi operaţiunile şi un declin semnificativ al vânzărilor, a afirmat miercuri directorul general Ola Kaellenius, la Adunarea Generală anuală a Acţionarilor, transmit Bloomberg şi Reuters, informează AGERPRES.

Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu aproape 19% în primul semestru din 2020, la aproximativ 870.000 de vehicule, deşi brandul a raportat cele mai bune vânzări realizate vreodată în trimestrul doi pe piaţa din China.

În pofida redresării din China, cea mai mare piaţă a Daimler, pierderile din ultimele luni nu vor fi recuperate până la finalul anului şi de aceea sunt necesare reduceri suplimentare de costuri, a explicat şeful producătorului auto german.

Acesta a adăugat: „Precedentele noastre obiective de eficienţă au acoperit viitoarele transformări din industria auto, dar nu şi recesiunea globală. De aceea vom extinde ritmul reducerilor”.

Compania discută cu reprezentanţii sindicatelor în legătură cu economiile, a explicat Kaellenius.

Daimler, care urmează să raporteze în 23 iulie rezultatele financiare pentru trimestrul doi din 2020, se aşteaptă la un declin semnificativ al vânzărilor pentru această perioadă şi la pierderi operaţionale. Redresarea la nivelul de dinaintea crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19) va dura mult timp, se arată într-un comunicat al companiei.

„Vânzările la nivelul grupului, veniturile şi profiturile vor fi probabil mai scăzute în acest an comparativ cu anul trecut. Daimler ar putea creşte rapid producţia, după redresarea cererii, le-a spus acţionarilor Kaellenius. Acesta a adăugat: „Deja în iunie nivelul global al livrărilor de maşini era uşor peste nivelul din anul precedent”.

Anul acesta, acţiunile Daimler au scăzut cu 24%, iar capitalizarea de piaţă a grupului german s-a redus la aproximativ 40 miliarde de euro (45 miliarde de dolari), mai puţin de o cincime din capitalizarea de piaţă a producătorului american de vehicule electrice Tesla.

Cei mai mari acţionari ai Daimler sunt: grupul chinez Geely (care deţine din 2018 o participaţie de 9,69%), Fondul Suveran de Investiţii din Kuweit (cu 6,8%) şi grupul chinez BAIC Motor (cu 5%). Firma de stat BAIC este principalul partener al Daimler în societatea mixtă pe care o deţine în China.

Ca şi alţi producători auto globali aflaţi sub presiune pentru a îndeplini standardele mai dure privind emisiile din Europa şi China, Daimler îşi majorează producţia de vehicule electrice.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

TAGGED:
Distribuie articolul
Adaugă un comentariu