De la cititori: Legea, aplicata cu dubla masura in Baia Mare?! (FOTO)

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

In anii ’90, dintr-un simt gospodaresc explicabil dar fara suport legal, baimarenii si-au construit garaje pe domeniul public al orasului. Asa au aparut o varietate de amenajari avand ca destinatie adapostirea masinilor din dotare, in conditiile exploziei parcului auto din municipiu.

Construite din boltari sau caramida, lemn sau alte materiale neconventionale, putinul patrimoniu public al municipiului a fost confiscat de cetatenii intreprinzatori, intr-un total dispret fata de lege si ordine. Autoritatile nu au reactionat, primarul Anghel fiind adeptul conceptului daca nu am probleme, de ce sa ma amestec in treaba altora?

Consecintele sunt vizibile si astazi, chiar daca in timp s-a incercat sistematizarea acestor amenjari si aducerea lor la un numitor comun din punct de vedere al esteticii urbane. Altfel spus, prin hotarari ale Consiliului Local, o ilegalitate colectiva a fost legalizata, cetatenii fiind invitati sa isi inregistreze garajele pentru a putea plati impozit pe teren si constructie.

Astazi, orasul vazut de sus arata ca un slum de la periferia unei metropole indiene, o aglomerare fara logica si aspect, o imagine confuza de mixaj rural si urban, care nu are nimic cu conceptul de urbanism modern. Intre timp, parcul auto al municipiului a explodat, in cartiere fiind o intreaga filozofie sa-ti gasesti un loc de parcare pentru masina.

Baimarenii folosesc trotuarele, zonele verzi, parcheaza in intersectie, langa platformele de gunoi, oriunde este un petec de loc neocupat, in numeroase locuri fiind discutabil daca incap sa treaca masinile de pompieri sau SMURD.
Desi au promis parcari subterane si supraterane, nici administratia publica din ultimii ani nu a facut nimic. Mai mult chiar, angajatii primariei tolereaza existenta amenajarilor inca ilegale, mai ales in zonele unde locuiesc persoane cu greutate si influenta in oras.

Un baimarean revoltat de faptul cum arata cartierul sau ne-a trimis cateva fotografii cu asa-zisele garaje amplasate in zona din proximitatea Casei de Asigurari de Sanatate si a centrului stomatologic de pe strada Bilascu, spatiu aflat in spatele blocurilor 4 si 6 de pe Bd Bucuresti.

Pe imagini se vede clar ca nu exista placute de identificare sau alte elemente de legalitate, mai mult sunt instalati stalpisori de restrictionare pentru accesul pe zona verde, ceea ce dovedeste ca autoritatile stiu de adaposturile ilegale. Oare cine trebuie sa verifice aceste aspecte si sa dispuna masuri?

ZiarMM

Reclame home 1
Data curenta: ’22/08/2019’

Related posts

12 Comments

  1. Dobasu

    Majoritatea nu sunt garaje ci depozite.Respectivii ,,proprietari” parcheaza masinile in parcarile rezidentiale si inchiriaza garajele ca spatii de depozitare.Si in zona din poze,si in fata blocului 22 de pe Bilascu,nu mai vorbim de garajele din spatele fostei centrale termice de pe Bilascu(dupa blocul 26)

    Reply
  2. Dobasu

    Eu astept sa darame cotetele respective ,sa refaca parcarile si sa le dea in concesiune ca in mai toate orasele civilizate ale Romaniei.Este si o importanta sursa de venit la bugetul local.

    Reply
  3. grigore

    NU VA LEGATI DE AMENAJARILE DIN ZONA. SUNT OAMENI CU GREUTATE , PARINTI SI BUNICI AI UNOR VIP-URI LOCALE. MAI BINE VEDETI IN CARTIERELE REPUBLICII, SASAR, DECEBAL SI TRAIAN, UNDE STA P(O)PULIMEA!

    Reply
  4. sorin

    Autoritatile nici macar nu le impoziteaza la fel,smecherii platesc 50 de lei pe an si prostii 350 de lei,pe o astfel de buda aflata in plin centru.Stati linistiti nimeni nu o sa le darame,mai ales ca sunt multi proprietari care lucreaza prin administratie.Scria unul zilele trecute ca in spatele unui bloc de pe Hortensiei,catre Agecom sunt parcari printre copaci,in plin noroi si ce e culmea locatarii si-au tras sarme sa blocheze accesul neriveranilor.Garduri de beton intre blocuri,noroaie in care se parcheaza autoturismele,sarme si stalpi metalici fara autorizatie,schele si copertine,in timp ce noi ne visam Capitala Culturala si aratam ca o buda.Daca kk le-a tolerat nici pe altii nu o sa-i deranjeze.

    Reply
  5. tanase - ion filip

    Este prima oara cand am comentariu la un articol si o fac oarecum atipic pentru vremurile in care traim – cand responsabilitatea alaturi de alte valori umane bazale sunt “flori rare“-, adica afirmandu-mi explicit atat identitatea cat si subiectul, fara insa a stabili vreo adecvare generalizanta la acest ziar si la persoanele ce-l incadreaza (si pe care nici nu le cunosc personal)
    Deci:
    Acum mai bine de 10 ani, locuind pe Victoriei in zona Politiei sanitare am amenajat impreuna cu cativa vecini, pe banii nostri, doua spatii intre blocuri, spatii devenite in timp (bineinteles inainte de amenajarea noastra) cutotul insalubre si chiar periculoase, aducandu-le in stadiul de parcari mai mult decat onorabile si pe care, dovedindu-li–se functionalitatea, le-am amenajat suplimentar cu copertine la fel de aspectuoase si sigure. Cunoscand “germenii vizionari“ in materie de parcari si garaje ai primarului Baii Mari si eternului venerabil (datorita varstei) viceprimar de acum 4-5 ani am comandat (evident contra cost) unui specialist un proiect care sa fie supus aprobarii consiliului local pentru ca dupa aprobare sa construim garaje standardizate si sa platim primariei cele necesare. Acel proiect a fost respins si o alta eterna, ma refer la secretara Brad Rodica, a avut placerea de a-mi provoca mie neplacerea (e mai mult decat un joc de cuvinte) sa-mi expedieze raspunsul/caderea la vot in scris. A se retine ca subsemnatul, FILIP Tanase Ion, impreuna cu vecinii in cauza am dorit sa devenim cetateni cat se poate de corecti, inclusive in problematica garajelor noastre; ni s-a refuzat asta (!!!), ramanand, prin urmare, tot intr-un echivoc cu acele copertine care, subliniez, ne erau utile, asigurau salubritatea zonei si indeplineau criterii esteticee peste medie.
    N-a trecut mult si, sub semnatura primarului de atunci Chereches, cu vicele si poate “artizanul“ Ludescher (sa ma ierte daca nu am redactat correct) in “umbra“ au “curs“ somatii de demolare. Am avut personal discutii cu amandoi, neproductive, bineinteles, insa cu promisiunea de a se oferi variante supra sau subterane; dincolo de reaua credinta era si distorsiunea logica, anume ce poti face cu masinile cand intai desfiintezi/demolezi si abia mai apoi zici ca vei construi?…
    In final, recunosc, marcati si de dimensiunea amenzilor si cheltuielilor colaterale, dar si de agresivitatea demersurilor asanumitei politii locale am cedat toti si am “pus la pamant“ tot.
    Evident ca eu nu uit asemenea mizerii, dar, poate daca as fi constatat ca s-au demolat peste tot si ca s-a aprobat construirea altora ce aduc cetateanului beneficiul parcarii si primariei aport bugetar, nu as fi relatat cele de mai sus si i-as fi iluzionat cel putin pe cei doi plus una ca le voi trece vreodata cu vederea, abuzul, arbitrariul, lipsa disponibilitatii de a servi n mod real cetateanul (fiecare in partile ce-l privesc) si, repet, reaua credinta fata de mine personal (vecinii se pare ca au fost “victime colaterale“ si imi pare rau de asta).
    In final, nu e vorba aici nici despre “sa moara si capra vecinului“ nici de a adduce acuze unor persoane care nu mai ocupa acele functii (sau nu mai ocupa decat doar un loc in spatiul fizic), ci strict despre dispretul fata de cetatean si opacitatea reala in a I se gasi solutii cel putin acceptabile la problemele comunitare sau chiar personale.
    Cu stima,
    Tanase – Ion FILIP

    Reply
    1. cristea

      cei de la Primarie v-au mintit deoarece din cate stiu nici copertinele despre care se vorbeste nu sunt construite legal.Daca ar fi fost autorizate nu ar fi fost sub forma de copertine,deja ar fi niste monstruozitati betonate in care sa-si tina varza murata.Oricum sunt goale ca omul e comod si nu se chinuie sa-si bage masina,astfel incat in loc sa foloseasca un loc de parcare,foloseste doua.Problema asta apare anual si nu se face nimic pentru remediere,e exact ca problema celor care cer sa se faca parcuri industriale,intr-un judet cu Zero parcuri industriale si nimănui nu-i pasa si nici nu indrazneste nimeni sa manifeste impotriva autoritatilor judetene sau locale.Pacat ca pe agenda lui Soros nu figureaza lipsa parcurilor industriale in Maramures.Paradoxul e ca iesim in strada si manifestam impotriva libertatilor si drepturilor fundamentale,pro-catuse,dar nu si impotriva lipsei locurilor de munca si a salariilor de mizerie.Brucan ar zice din nou : Stupid people.

      Reply
    2. kake

      ia povesteste cuconita poporului despre clanta unsa cu kkt de politienistii sindicali si modul pompieristic de curatare a clantelor

      Reply
  6. Attila

    In Rusia s-a trecut la demolarea blocurilor comuniste, al caror termen de valabilitate a trecut:
    https://www.zoso.ro/rusii-darama-blocurile-comuniste/
    Daca ar exista vointa, CL poate hotarî demolarea TUTUROR garajelor edificate pe spatiul public, amenajarea de parcari si spatii verzi intre blocuri. Da, ar dura, oamenii cu garaje ar comenta, dar pana la urma asta ar duce la schimbarea in bine a fetei orasului.
    Pe suprafata a 2 garaje se pot face 3 locuri de parcare, care ar putea fi ocupate alternativ. Plus ca in peste 50% din garaje nu se tin masini, ci sunt transformate in locuri ee depozitare, iar proprietarul mai ocupa un loc de parcare cu masina.

    Reply
    1. daniel

      Asa gandim noi dar nu si functionarimea.Daca unul suparat ca-i darama cosmelia isi aduce aminte ca o fi dat acum vreo 10-20 de ani vreo spaguta? Oricum administratia locala e total paralizata dupa ce la noi a intrat ca datina pelerinajul primarilor pe la Gherla.

      Reply
  7. lepetir

    Un exemplu de ce se poate face ( binenteles cu implicarea administratiei locale ) este zona din spatele blocurilor de pe str. Luceafarului, unde coincidenta sau nu locuieste primarul…. S-au demolat garajele, unele construite din caramida de prin 1970, altele din tot felul de boltari si “badoage” si s-a amenajat o parcare curata, aerisita, unde au loc toti riveranii….Desi in momentul demolarii multi s-au aratat nemultumiti si revoltati, acuma cand zona este curata si are un aspect civilizat, opiniile s-au schimbat. In consluzie se poate, solutii sunt…dar trebuie vointa si putin interes.

    Reply
  8. Sorin

    Eu nu înțeleg faza asta cu garajele. De ce naiba să risipim atât loc cu garajele când în locul lor de pot face mult mai multe parcări pentru toată lumea nu doar pe trei câțiva care de multe ori parchează tot afară. Pe lângă asta pe un ap de 40. Mp plătești vreo 250 lei pe an + 10 lei pe teren și suntem 5 ap sau 9 pe același teren iar cel cu garajul plătește lapte 200 lei ai ocupă 30mp singur. Unde e dreptatea? Vrei garaj? Foarte bine , plătești 2500 lei pe an pt acest lux. Nu plătești , jos cu el. Vrem sa fie europeni dar nu degeaba suntem pe ultimul loc în Europa.

    Reply
    1. Pop I.

      O concesiune pentru vreo 10 mp in plin centru pentru o pravalie e in jur de 1000 de lei pe an, iar un garaj are vreo 15 mp.Daca ar cere 1500 de lei pe an pentru un garaj s-ar rezolva toate problemele,in prima faza ar fi bani la bugetul local.Nu-mi dau seama legal cum pot sa-i taxeze pe unii cu sume mari si pe altii cu sume mici.Sper ca nu-i baga la inchiriere de teren,ceea ce nu prea ar fi legal,exista o constructie totusi.

      Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *