De la cititori: Locurile de parcare – o problema majora in Baia Mare (FOTO)

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

In municipiul Baia Mare sunt cateva zeci de mii masini, o evidenta clara a acestora existand doar la institutiile statului cu atributii in domeniu. Urbanistii care au proiectat si sistematizat de-a lungul timpului cartierele orasului nu au tinut cont de dimensiunea viitoare a parcului auto, nici de faptul ca nu poti, in mod legal, sa interzici unui cetatean sa-si achizitioneze unul sau mai multe autovehicule.

Spatiile publice sunt sufocate de masini, in municipiu actionand legea junglei urbane, in care cel mai mare sau cel mai tare face regulile. Strazile sunt subdimensionate, in cartiere sunt prea putine zone amenajate, baimarenii parcand unde pot si unde vor, existand o adevarata lupta zilnica cine sa ocupe un loc pe marginea carosabilului, pe trotuare sau pe zonele verzi.

Municipalitatea face prea putin pentru a reglementa acest aspect, fiind complice prin neimplicare la haosul existent. Au fost promise parcari publice supraterane si subterane, s-au platit studii de fezabilitate si proiecte tehnice, dar rezultatele sunt zero. Si totusi, sunt municipii in care s-au introdus reglementari benefice, de natura a restrictiona manifestari care chiar daca nu sunt ilegale, in mod cert sunt abuzive.

Prima problema rezolvata de alte autoritati se refera la autovehiculele ce apartin firmelor si institutiilor, acestea fiind obligate sa parcheze la sediul agentului economic. Restrictii au fost introduse si legat de parcarea in cartiere a autovehiculele de transport marfa cu masa totala maxima autorizata de 1,9 tone si a vehiculelor pentru transport persoane care au mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto.

Fotografiile trimise de baimareni sunt edificatoare privind situatia din cartiere, lipsind doar initiativa din partea executivului si o decizie a deliberativului local. Intr-un oras civilizat, confortul urban trebuie sa constituie o prioritate pentru o administratie implicata si responsabila.

Solutii exista in majoritatea cartierelor, pe domeniul public fiind zeci de terenuri virane, spatii identificate si de candidati in campania pentru alegerile locale. Cine va reglementa aceste probleme, cand si cu ce efecte?

ZiarMM

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

6 Comments

  1. Doru

    Da este an adevar ca masinile care apartin unor firme parcheza pe parcarile publice care sau facut pentru locutori din zonele respective de a parca masinile personale nu cele de serviciu.In zona blocului nr.2 de pe Ion Slavci dupa masa de la ora 17,30 cel putin 8 masini care apartin unor firme parcheza si ocupa locul celor care stau in zona.

    Reply
    1. marius

      Si primaria doarme? Sa interzica stationarea masinilor de firma in zonele rezidentiale,multe au si numar si de Bucuresti-leasing,nici nu platesc vreun sfant municipalitatii.

      Reply
  2. A.C.

    Pe Hortensiei se amenajează o parcare intre pomisorii de langa trotuar si carosabil,dar idiotii care construiesc in locurile unde au gasit pomii uscati sau chiar lipsa au uitat sa faca alveole,in eventualitatea ca administratia o sa inlocuiasca pomii uscati sau lipsa.Chiar nu-i demite nimeni pe cei responsabili din Primarie sau sa intelegem ca se lucrează dupa ureche si nu dupa proiect?

    Reply
  3. Ion

    cel mai simplu ar fi ca putinele locuri de parcare sa fie cu plata. Abonamentul lunar pentru locul de parcare sa nu fie unul modic de cativa lei ci unul corect(in centru sa fie de 100-200lei lunar). De ex. daca stai pe bd-ul Unirii si vrei sa parchezi masina in fata blocului platesti un abonament de 200lei/luna. Nu ai bani de parcare nu e nici o problema – parchezi langa camera de comert gratuit. Cu banii incasati din acesete abonamente ar trebui sa acopere ratele unui credit care ar trebui sa acopere costurile unor parcari subterane astfel incat spatiile verzi sa nu fie transformate in parcari.

    Reply
  4. jean

    Si militia locala sa dea amenzi atunci cand parchezi pe trotuare sau pe spatiile verzi,nu sa pandeasca pietonii din boscheti.

    Reply
  5. IO

    In buricul targului,ca sa spun asa,se parcheaza masini de la diferite firme din oras,la noi,bulzan,are o masina mare,care o parcheaza de ani de zile pe spatiul dintre blocuri.Problema este ca noi,locatarii trebuie sa intram in noroi,ca s-au facut proprietari pe trotuarul dintre blocuri.Tot pe carosabil circulam cu copii mici si cand ajung la intersectia dintre Moldovei cu bd.Bucuresti,o zona periculoasa.Trotuarul de langa fosta farmacie helpnet de pe bd.Bucuresti este plin de masini tot timpul,decand s-a deschis acolo o firma de fast food, iar accidentele rutiere …fara numar….cui ii pasa ?nimanui.

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *