De vorba cu Daraban Cosmin: “Cu Academia de eCommerce ne concentram momentan pe educarea pietei locale insa pe viitor ne vedem si in alte orase”

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

cosmin daraban academia de ecommerceCosmin Daraban este, de peste 11 ani, CEO si co-fondatorul agentiei SilkWeb, o agentie de internet cu sediul in Baia Mare. Si, de aproximativ 8 luni, este cunoscut de antreprenorii locali si nu numai datorita seriei de evenimente pe care o organizeaza impreuna cu echipa sa – Academia de eCommerce.

Pentru a afla mai multe detalii despre proiect dar si despre planurile de dezvoltare ale acestuia pe viitor, am stat de vorba cu Cosmin Daraban, organizator si speaker in cadrul celor zece editii ale evenimentului.

ZiarMM: Salut, Cosmin! In curand are loc cea de-a zecea editie a Academiei de eCommerce, un numar aniversar pentru proiectul pe care il desfasurati la SilkWeb. Ne poti spune cum ati evoluat voi si evenimentul in sine de la prima editie?

Salut si salutari din partea echipei SilkWeb! Desi am ajuns la editia cu numarul zece a proiectului pe care il organizam lunar, Academia de eCommerce, cred ca mai avem multe de invatat si experimentat.

Din 22 iunie 2016 am pornit la drum cu un concept urias in minte “totul despre eCommerce” si pe parcursul celor 8 luni am abordat subiecte variate incepand de la crearea si lansarea unui magazin online si pana la SEO, email marketing etc. Fiecare subiect pe care l-am abordat este destinat sa invete industria locala cum sa vanda mai mult online.

Am invatat multe de la inceput. Ne-am documentat serios in ceea ce priveste organizarea de evenimente, fidelizarea participantilor (avand in vedere ca e un eveniment lunar) si gasirea de subiecte interesante pentru acestia. Evenimentul ne-a intrat deja in sange: nici nu trece bine o editie, ca deja ne gandim despre ce discutam la urmatoarea.

ZiarMM: Care sunt provocarile cu care v-ati confruntat pe parcursul celor 8 luni de proiect?

Avand in vedere faptul ca e un eveniment de nisa, ce se adreseaza exclusiv oamenilor serios interesati de comertul online si marketing digital, prima provocare ar fi gasirea de subiecte ok pentru public si formularea prezentarilor in asa fel incat sa ne facem intelesi.

Domeniul eCommerce este unul stufos, plin de termeni si concepte, mai mult sau mai putin complicate. Iar la Academie participa oameni incepand de la antreprenori cu experienta si pana la oameni ce aud anumite concepte pentru prima oara in viata

Chiar daca, uneori, e dificil sa intram in pielea lor, folosim chestionare, stam de vorba cu participantii si facem studii de piata pentru a descoperi ce au nevoie si in ce format ar trebui sa le transmitem informatiile.

ZiarMM: Cum vezi piata de eCommerce din Romania si ce crezi despre potentialul anteprenorial local, vorbind strict despre Baia Mare?

Personal, cred ca putem face mult mai mult decat ce exista acum. In portofoliul nostru avem cateva firme locale, incepand de la magazine online si pana la firme de servicii cu specific local.

Cred ca tocmai asta e ceea ce nu inteleg multi proprietari de afaceri locale: nu vad potentialul unei prezente online, nici macar a unei pagini de Social Media… de exemplu. Si e pacat deoarece eCommerce nu se limiteaza doar la a avea un magazin online.

Online poti vinde mai mult deoarece site-ul tau este deschis 24 din 24, 7 zile din 7. Si chiar daca nu vinzi un produs sau serviciu prin adaugarea acestuia intr-un cos virtual, tot iesi in castig cu un site daca clientii il folosesc pentru a gasi locatia magazinului tau fizic sau pentru a te contacta si a cere detalii.

La fel sta treaba si cu existenta unei pagini de Facebook, fie ca ai un restaurant, o frizerie, o firma de avocatura, o firma cu servicii de curatenie sau esti o celebritate locala.

ZiarMM: Care sunt obiectivele Academiei de eCommerce pe termen scurt dar si pe termen lung? Practic, care este scopul acestor evenimente?

Vrem sa ii invatam pe proprietarii de afaceri din Maramures cum sa vanda online. Cautam pentru fiecare editie informatii obligatorii de stiut daca vrei sa ai un site, vrei sa il cresti si sa faci profit in mod real.

Dupa 11 ani de munca la SilkWeb si, personal, 17 ani in online dar si peste 500 de proiecte, am vrut sa oferim comunitatii in care traim o mana de ajutor, fara sa cerem nimic inapoi. E o mandrie personala sa stim ca oamenii de afaceri din Maramures pornesc in calatoria spre afacerile lor de succes, intr-un anumit procent, si datorita eforturilor si informatiilor noastre.

ZiarMM: Cum va evolua Academia de eCommerce odata ajunsa la cea de-a zecea editie?

Dupa cum au observat si participantii fideli la eveniment, Academia de eCommerce are loc acum lunar (inainte organizam o editie la fiecare 3 saptamani). In parte, motivul tine de faptul ca am inceput sa organizam si webinarii, pentru antreprenorii din intreaga tara.

Participantii la webinarii se bucura de acces la informatii atat din experienta mea cat si a unui invitat, de fiecare data un specialist intr-un alt domeniu decat la editia anterioara.

Cu Academia de eCommerce ne concentram momentan pe educarea pietei locale insa pe viitor ne vedem si in alte orase.

ZiarMM: Daca tot se apropie editia cu numarul zece a Academiei de eCommerce, ne poti oferi cateva idei ce urmeaza sa fie dezbatute in cadrul acesteia?

Editia aniversara cu numarul zece are loc in 22 februarie, tot de la ora 18:00, ca de obicei, la Biblioteca Judeteana din Baia Mare. Acum vom discuta despre cateva tactici prin care antreprenorii maramureseni isi pot pregati site-urile pentru vanzarile pe mobil.

Si tu, si eu, si cititorii ZiarMM detin un telefon mobil sau o tableta. Si fiecare dintre noi suntem frustrati atunci cand dam peste un site ce nu se adapteaza la ecranul folosit. Iar asta e o problema grava daca se intampla intr-un magazin online sau site de prezentare. Sansele de vanzare sunt sub nivelul marii.

Ei, la urmatoarea editie Academia de eCommerce veti descoperi cum sa vindeti mai mult oamenilor care folosesc telefoanele mobile. Pentru mai multe detalii si inscrieri, va recomand pagina de eveniment pe care o gasiti aici.

ZiarMM: Crearea unui site este astazi la indemana oricui. Ca si specialist in marketing si eCommerce, care sunt 3 lucruri pe care antreprenorii romani trebuie sa le inteleaga despre comertul online?

Uite, chiar asta e greseala. Da, crearea unui site e la indemana oricui insa crearea si intretinerea unui site care sa vanda continuu presupune ceva mai mult decat sa ii dai 50 de lei baiatului din vecini care “se are el cu site-urile”.

In eCommerce poti sa faci munca de mantuiala, nu zic nu, insa nu te astepta la profit cu 6 zerouri in coada. E nevoie de implicare si de o perspectiva realista asupra visului tau. Magazinul tau nu va vinde continuu daca tu nu muncesti pentru a-l face sa vanda. Acesta e primul lucru.

Al doilea tine de pretentiile asupra optimizarii, fie ca vorbim de SEO sau optimizarea pentru vanzare. E nevoie de timp, 3/6 luni sau chiar un an din momentul in care incepi optimizarea, pentru a ajunge la rezultatele finale. Iar optimizarea nu se opreste niciodata, eforturile trebuie sa fie continue.

Al treilea lucru e mai optimist. Daca visezi la un magazin online, urmeaza-ti cu incredere visul. Potentialul pietei din Romania este enorm si lucrurile evolueaza, dupa cum se vede si din statistici. Educa-te, citeste mult si participa la evenimente de profil, cum este si Academia de eCommerce, pentru a fi pregatit din timp sa vinzi online.

ZiarMM: Cosmin, multumim pentru raspunsuri si ne vedem la urmatoarea editie Academia de eCommerce.

Despre SilkWeb:
SilkWeb este o agentie de eCommerce, marketing si web design cu o experienta de aproape 11 ani, in al carei portofoliu se regasesc peste 500 de proiecte si magazine online, dezvoltate pe platforma proprie, Gomag. Printre acestea se numara Pentruanimale.ro, One-IT, A2T, AutoHut, BIO Energy Water, FightLife, GSM Store si multi altii.

Reclame home 1
Data curenta: ’23/08/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *