Deplasarile constante cu bicicleta, la locul de munca, de exemplu, au avantaje multiple

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

“Nimic nu se compara cu simpla placere de a merge pe bicicleta”, a spus fostul presedinte american John F. Kennedy – un barbat care stia sa aprecieze placerile simple ale vietii. Dar exista mai multe motive de a merge cu bicicleta decat bucuria unei plimbari bune, dupa cum o dovedesc statisticile, scrie cotidianul britanic The Telegraph, informeaza AGERPRES.

Unul dintre motive este ca mersul cu bicicleta la serviciu scade riscul de moarte precoce. Aceasta este concluzia unui studiu amplu, realizat de Universitatea din Glasgow si publicat in aceasta vara in British Medical Journal. Autorii studiului au urmarit starea de sanatate a mai mult de un sfert de milion de oameni de peste cinci ani si au inregistrat 37 de decese in randul celor care merg in mod regulat cu bicicleta.

Prin comparatie, cercetatorii au spus ca 63 ar fi murit daca ar fi inlocuit bicicleta cu masina sau cu mijloacele de transport in comun. Ei au remarcat, de asemenea, ca un beneficiu mai mic decat ciclismul a oferit si mersul pe jos la locul de munca, respectiv o reducere a riscului de deces timpuriu cu doar 27 de procente.

Dar ciclismul nu doar ajuta la prevenirea unui deces timpuriu, ci si creste longevitatea. David Spiegelhalter, profesor de risc la Universitatea Cambridge din Winton, a estimat ca, in medie, fiecare ora pe care o petrecem cu bicicleta adauga o ora de viata. Acesta este motivul pentru care biciclistii de varsta mijlocie au o speranta de viata cu doi ani mai mare decat norma.

De asemenea, impactul poluarii asupra mediului in cazul ciclismului este mai mic de o zecime din cel produs de masini. Aproape toate studiile sunt de acord ca, atunci cand se ia in considerare fabricarea, intretinerea si combustibilul, ciclismul este mult mai prietenos cu mediul decat alte forme de transport. Un studiu amplu din 2013 realizat de Federatia Europeana a Ciclismului a estimat ca o masina emana o cantitate de 271 g de dioxid de carbon pe kilometru de calatorie, in timp ce in cazul unei biciclete aceasta cantitate este de doar 21 g.

Si costul deplasarii cu bicicleta este de zece ori mai mic decat cu masina. Statistici ale programului ”Cycle to Work” au estimat costul mediu anual al deplasarii la serviciu cu bicicleta la 396 de lire sterline, o suma convenabila comparativ cu transportul cu trenul (625 de lire sterline) si cu masina privata (3.727 de lire sterline). Cycle Scheme este o initiativa a guvernului britanic privind scutirea de impozite introdusa in Finance Act 1999 pentru a promova calatoriile mai sanatoase la locul de munca si pentru a reduce poluarea mediului.

In privinta securitatii de deplasare, s-a constatat ca numarul biciclistilor creste, iar decesele sau ranile grave din accidentele cu bicicleta se diminueaza. Cu cat mai multi oameni merg cu bicicleta, cu atat sunt mai in siguranta, indica statisticile, scrie The Telegraph in articolul publicat la 13 septembrie. De exemplu, in Copenhaga, intre 1995 si 2006, calatoriile cu bicicleta au crescut cu 44%, dar numarul de biciclisti ucisi sau raniti grav a scazut cu 60%. In Anglia, intre 2000 si 2008, leziunile grave din accidente cu bicicleta au scazut cu 12%, in timp ce numarul calatoriilor cu bicicleta in Londra s-a dublat.

Teoria din spatele acestei situatii este ca, pe masura ce mai multi oameni merg pe sosele cu bicicleta, ceilalti participanti la trafic se adapteaza in consecinta. De asemenea, autoritatile locale si guvernamentale sunt mai dispuse sa cheltuiasca bani pentru imbunatatirea infrastructurii pentru ciclism atunci cand acest lucru satisface mai multi oameni.

Nu in ultimul rand, biciclistii au mai putine zile de concediu medical pe an, ceea ce salveaza miliarde de lire sterline la locurile lor de munca si in sistemul medical.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2