Deputatul Durus anticipeaza continuarea dezastrului din infrastructura rutiera. Maramuresul risca sa piarda Autostrada Nordului

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Dupa ce in ultimii 14 ani nu am atras foarte multe fonduri europene pentru constructia de autostrazi (de fapt, aproape deloc), pe exercitiul financiar european viitor, UE va reduce drastic alocarile pentru infrastructura. In felul acesta, constructia autostrazilor in Romania nu va mai fi posibila cu fonduri europene nerambursabile. Unul dintre proiectele afectate direct va fi Autostrada Nordului. Aceasta ar trebui sa lege Maramuresul de Suceava, pe ruta Dej -Bistrita. Legea a trecut de Senat anul trecut in primavara, dar nu a mai ajuns in Camera Deputatilor. In afara de proiectele deja demarate cu fonduri europene (Sibiu-Pitesti sau Lugoj-Deva), singurul proiect rutier nou ce s-ar incadra in noul exercitiu financiar ar fi autostrada Ploiesti-Bacau.

Vicepresedintele Camerei Deputatilor, Vlad Emanuel Durus, a cerut prin mai multe interpelari, formulate anul trecut, bani pentru acest proiect. Solicitarea a fost reinnoita la finalul anului trecut, prin interventie la Legea Bugetului de stat.

„In draftul viitorului program operational pe infrastructura pentru perioada 2021 – 2027, Romania ar urma sa primeasca de la UE doar 4 miliarde de euro, din care doar 2,6 mld euro sa fie din Fondul de Coeziune si 1,4 mld euro din Fondul de Dezvoltare Regionala. In aceste conditii, singurele proiecte de infrastructura care ar urma sa fie realizate cu fonduri europene nerambursabile sunt: autostrada Ploiesti – Bacau si modernizarea caii ferate Arad – Timisoara. Maramuresul pierde astfel Autostrada Nordului si pare din ce in ce mai greu realizabil proiectul drumului expres Baia Mare – Vaja, cuprins in Masterplanul de transport. Aici ne-a adus incopetenta guvernelor care au condus Romania”, a spus deputatul Vlad Durus.

Anul trecut Romania a reusit sa finalizeze mai putin de 50 km de autostrada, desi la inceputul anului s-a vorbit de constructia a 180 de km. Nici 2018 nu a fost un an mai bun, acelasi guvern PSD nereusind sa dea in folosinta mai mult de 60 de km de autostrada. Asta, in conditiile in care in actualul exercitiu financiar al UE, Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020 beneficiaza de o alocare financiara de cca. 10,8 mld. Euro.

Biroul de presa, Cabinet parlamentar Deputat Vlad Emanuel Durus

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2