Despre fericire, tristete si social media

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Frunzaream zilele trecute niste articole mai vechi de pe blog si de pe Facebook si am remarcat ca majoritatea postarilor pe care le-am publicat au o nota optimista sau fac referire la emotii pozitive. Se pare ca postarile triste, deprimante sau melancolice nu se bucura de prea mare apreciere in social media. Constatarea m-a intrigat asa ca am sapat un pic mai adinc legat de acest subiect.

Explicatia la care am ajuns e legata de specificul procesului afectiv uman si de felul in care aleg oamenii sa-si exprime emotiile. Sa zicem ca ai parte de o bucurie: esti indragostit, ai cistigat ceva sau pur si simplu iti merge foarte bine. Reactia pe care o ai in mod normal in acest caz este sa-ti imparti fericirea cu cei din jur, iar social media este un canal numai bun in acest sens.

De aceea e plin Facebook-ul cu poze cu bebelusi, animalute dragalase si status-uri pozitive. Fericirea se striga in gura mare. In cazul tristetii insa lucrurile stau exact invers caci o bucurie impartasita devine o bucurie si mai mare, pe cind o suferinta impartasita devine o jumatate de necaz.

Bucuria poate fi comunicata aproape oricui, pe cind tristetea necesita cu totul alt grad de incredere. Tristetea e un act intim ce se sopteste. Ea se traieste in singuratate sau cu un prieten bun alaturi. Societatea ne-a invatat ca trebuie sa fim invingatori, iar orice semn de slabiciune este de prisos. De aceea oamenii nu prea citesc articole triste. Au ei problemele lor, nu mai au nevoie sa citeasca si despre problemele altora. Caci tristetea are nasul lung, auzul fin si se infatiseaza cind te astepti mai putin.

Tristetea miroase a strazi pustii, a vreme mohorita, a sentimente neimpartasite si a vise neimplinite. Si cine are nevoie de asa ceva in viata sa, mai ales intr-o zi de luni ca aceasta?

Andrei ALBU

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2