Digitalizarea este o prioritate în realizarea obiectivelor imediate

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Aproape două treimi (65%) dintre companiile din Europa Centrală şi de Est (CEE) ce activează în diferite industrii confirmă că digitalizarea este o prioritate în realizarea obiectivelor imediate, precum reducerea costurilor, creşterea productivităţii şi a competitivităţii, relevă datele unui sondaj realizat de compania internaţională de avocatură CMS, informează Agerpres.

Pe fondul crizei COVID-19, 38% dintre respondenţi au finalizat sau au iniţiat noi proiecte de digitalizare, în timp ce 45% spun că pandemia a servit la accelerarea proiectelor deja aflate în desfăşurare.

De asemenea, majoritatea (92%) companiilor consideră că pandemia va accelera schimbările digitale viitoare în afacerile lor şi aproape două treimi (65%) anticipează o creştere a bugetelor IT de anul viitor, pentru a sprijini digitalizarea.

La polul opus, doar 6% dintre companii şi-au întârziat proiectele digitale din cauza pandemiei.

Potrivit sondajului CMS, puţin peste jumătate (58%) dintre respondenţi au declarat că utilizează deja soluţii de Inteligenţă Artificială (AI), în timp ce 83% planifică investiţii pe acest segment.

În acelaşi context, 86% din totalul celor chestionaţi sunt îngrijoraţi de posibile probleme privind răspunderea juridică, iar şase din zece companii sunt preocupate sau foarte preocupate de riscurile de securitate. “În prezent, doar 4% dintre respondenţi consideră că AI este supra-reglementată, în timp ce peste jumătate (60%) ar dori să fie puse în aplicare mai multe îndrumări şi reglementări privind AI”, arată datele sondajului de specialitate.

Conform sursei citate, 80% dintre companii consideră că datele sunt extrem de importante, trei sferturi fie investind în prezent în analiza datelor (62%), fie planificând să investească în viitorul apropiat (12%).

Pe de altă parte, 1% dintre cei chestionaţi afirmă că nu consideră etica parte integrantă în modul în care îşi desfăşoară activitatea. Protejarea datelor, luarea în considerare a costului uman şi luarea deciziilor cu privire la valorile mărcii sunt probleme etice pe care aproape toţi respondenţii (98%) sunt de acord că fac parte din orientările şi politicile lor corporative actuale.

Sondajul CMS CEE Digital Horizons a fost realizat în lunile iulie şi august ale acestui an, pe un eşantion de aproape 100 de companii ale căror operaţiuni cuprind 18 ţări din regiunea CEE: Albania, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia, Lituania, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina.

Înfiinţată în anul 1999, CMS este o organizaţie integrată, multi-jurisdicţională, de firme de avocatură, care oferă servicii complete de consultanţă juridică şi fiscală, cu peste 70 de birouri în 40 de ţări şi mai mult de 4.800 de avocaţi.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *