septembrie 27, 2021

Divizia ruseasca a grupului Renault va concedia 45% din angajati

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Constructorul auto rus Avtovaz, companie la care pachetul majoritar de actiuni este detinut de Renault-Nissan, intentioneaza sa-si reduca masiv forta de munca pana la 30.000 de angajati in 2020 de la 55.000 in prezent, pentru a se adapta unei piete foarte dificile, a declarat vineri directorul financiar Yevgeny Belinin pentru cotidianul francez Les Echos, transmite Reuters citata de Agerpres.

Avtovaz, producatorul autoturismelor marca Lada, este lider incontestabil pe piata auto din Rusia cu o cota de 15,6% la finele lunii iulie, in scadere fata de o cota de 16,9% in urma cu un an. Insa in primele sapte luni ale acestui an inmatricularile de autovehicule in Rusia au scazut cu 9,9% in timp ce inmatricularile Avtovaz au scazut cu 16%. Pentru a se adapta la scaderea vanzarilor, Avtovaz a anuntat saptamana aceasta ca intentioneaza sa reduca productia in urmatoarele trei luni.

‘Mizam pe un personal de 30.000 de angajati in 2020’, a declarat Yevgeny Belinin cu ocazia Salonului auto de la Moscova. ‘Trebuie sa redevenim competitivi’, a adaugat directorul financiar de la Avtovaz. Belinin a precizat ca aceasta restructurare ii va afecta atat pe ingineri cat si pe muncitori. Pana in 2020 numarul de muncitori ar urma sa scada de la 42.000 la 25.000 de persoane in timp ce in cazul ‘gulerelor albe’ efectivele vor fi reduse la 5.000 de angajati de la 13.000 in prezent.

Avtovaz are in prezent 55.000 de angajati, dupa ce a concediat peste 11.000 de angajati de la inceputul anului. Comparatia cu situatia existenta inainte de intrarea grupului Renault in actionariat este una semnificativa avand in vedere ca in anul 2009 Avtovaz avea 106.000 de angajati.

Avtovaz ar putea beneficia insa in perioada urmatoare de intentia Guvernului de la Moscova de a lansa un nou program de tip ‘prima de casare’. Un precedent program de acest tip introdus in 2010-2011 a permis relansarea vanzarilor de automobile dupa prabusirea datorata crizei mondiale din 2009.

Piata auto din Rusia, care in 2012 a fost a doua ca marime din Europa dupa cea din Germania, este in scadere de un an iar tendinta s-a accelerat in ultimele luni ca urmare a incetinirii economiei si a deprecierii rublei din cauza crizei ucrainene.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2