Document: Lipsa unui sistem extins de trasee pietonale pentru conectarea spatiilor publice aduc un deserviciu orasului

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

In Municipiul Baia Mare nu exista un sistem extins de trasee pietonale pentru conectarea spatiilor publice. Zone precum Piata Cetatii, Piata Libertatii, Piata Revolutiei, Bulevardul Gheorghe Sincai nu au trasee pietonale sigure si atractive, se arata in Planul de Mobilitate Urbana Durabila a Municipiului Baia Mare.

Practic, prin lipsa acestor legaturi orasul are de pierdut. In plus, nu exista nici trasee verzi de promenada in zona raului Sasar.

“Lipsa acestor legaturi pedestre aduc un deserviciu orasului, intrucat obiectivele de interes si monumnetele istorice nu sunt puse in valoare, iar descoperirea lor in cadrul deplasarilor motorizate nu are aceeasi valoare. De asemenea, nu exista nici trasee verzi de promenada in lungul Raului Sasar. In principal pietonii utilizeaza pentru deplasari trotuarele, in lipsa altor spatii destinate lor”, potrivit documentului.

De asemenea, exista unele deficiente in dimensionarea, amenajarea si utilizarea infrastructurii pentru pietoni, care genereaza probleme de accesibilitate, inclusiv inaccesibilizarea unor spatii:

– subdimensionare a trotuarelor si/sau diminuare a capacitatii trotuarelor prin obstacole: masini parcate neregulamentar, stalpi de iluminare amplasati in fluxul pietonal, rampe insufieciente de accesibilizare a spatiului public pentru persoanele cu mobilitate redusa;

– lipsa unor treceri pentru pietoni in anumite intersectii sau amplasarea lor departata fata de intersectie, ceea ce lungeste traseul pietonal si chiar incurajeaza traversarile neregulamentare;

– situatii de inaccesibilitate a spatiului public pentru persoanele cu mobilitate redusa, cu incalcarea prevederilor Normativului 51/2012 (Revizuire NP 051/2000) privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap;

– necorelarea unor rampe de accesibilizare cu treceri de pietoni;

– absenta unor zone de umbra si a unor plantatii de aliniament in anumite zone, cu rol peisagistic, dar si de modificare a microclimatului (ceea ce face ca deplasarile pietonale sa fie inconfortabile pe timpul verii);

– absenta mobilierului pentru odihna (necesar in mod special persoanelor cu dificultati motorii: persoane in varsta, copii etc.).

Vlad HERMAN

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

1 Comment

  1. Iugas

    Construieste orase pentru oameni si vei avea oameni, construieste orase pentru masini si vei avea masini.
    Raportul nu face decat sa confirme realitatea orasului: trotuare inguste si degradate, treceri de pietoni alunecoase, borduri puse aiurea -succes in a trece cu caruciorul, din ce in ce mai putini copaci, lipsa unor spatii de promenada, lipsa pistelor de biciclete, masini mai multe, poluare.
    In schimb avem…Avem ceva?

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2